1 Laatst bewerkt door smiegel (01-09-2010 19:51)

Onderwerp: Wat heb je nodig?

Hallo allemaal!

Ik ben hier schitterende creaties tegengekomen en ik vind het helemaal te gek!

Nu wil ik voor mijn zoontje een Bumba taart gaan bakken. Ik heb ooit een workshop gehad met een ronde taart met marsepijn. Zoiets heb ik in gedachten, maar wat heb ik allemaal nodig?

Ik zie heel veel ingredienten, maar ik weet eigenlijk niet wat ik allemaal nu precies nodig heb.

Ik wil twee vullagen. 1 met aardbeienmousse (denk ik) en de andere weet ik niet... misschien slagroom? Hebben jullie ideën? Ik wil wel aardbeien smaak.

Bovenop wil ik een Bumba maken met o.a. een 2 erop (marsepijn).

Wat voor ingredienten heb ik nodig? En wat voor bakspullen? etc.

En dan nog een vraagje.. is het een hele dure hobby? Wat doen jullie met de schitterende taarten die jullie hebben gebakken?

Ik hoop op jullie reactie! Groetjes

2

Re: Wat heb je nodig?

De rubriek Bakken voor andere is bedoeld voor taartopdrachten en onderwerpen die met het bakken voor derden te maken hebben.
Als je nieuw bent, is het handig goed de topictitels, omschrijvingen en sticky's (=belangrijke topics bovenin elke rubriek) te lezen, even een blik op de FAQ te werpen en de zoekfunctie aan een nader onderzoek te onderwerpen ;)

Welkom op het forum dus, maar ik ga je wel verplaatsen naar de rubriek waar je vraag hoort: Taartdecoratie algemeen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Heeft niemand een idee?

voor de basisspullen die je nodig hebt kun je de zoekfunctie gebruiken :Y
even zoeken op beginner AND spullen, en de rubriek taartdecoratie algemeen selecteren, en je vindt een hele rits aan topics :)

en ja, het is een dure hobby. In principe kun je het zo duur maken als je zelf wilt. als je niets extra's wilt kopen, redt je het ook wel met een houtendeegroller, een keukenmesje en een cocktailprikker. Zo heb ik ook mijn eerste 3 taarten gemaakt :D Het nare van deze hobby is, is dat je zoveel mooie creaties ziet, zo veel leuke uitstekers, je wilt het allemaal hebben, het is echt verslavend :/

ow en de taartjes, als je net begint, geef je die lekker weg, aan de buurvrouw, aan je familie, als je een verjaardag hebt, op je werk etc etc etc Ik geef nog steeds taarten weg, ik vraag vaak aan vriendinnen of ze een cadeau voor hun verjaardag willen of een taart, meestal is dat dus taart ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs