1

Onderwerp: koekjes of cupcakes voor bruiloft

Hallokes,

Mijn nichtje trouwt volgend jaar en wil graag als bedankje een koekje geven: voor de vrouwen en wit trouwkleed en voor de mannen zwart pak. Nu heb ik deze week koekjes gebakken, maar ik ben er niet heel tevreden over.
Dit was het recept:
- 200 gr boter
- 200 gr suiker
- 1 eetlepel vanille-extract
- 1 ei
- 400 gr bloem voor patisserie.

13 minuten op 180 graden

Kan iemand mij tips geven voor een andere smaak of een ander recept?

Zelf was ik aan het denken om misschien toch cupcakes te maken ipv koekjes. Dan kan ik er ook verschillende vullingen insteken. Ik heb echter wel geen idee van versiering.
Dus suggesties zijn welkom!

Gelukkig trouwt ze pas 12 augustus 2011 dus heb ik nog wat tijd om te oefenen. :)

Groetjes

2

Re: koekjes of cupcakes voor bruiloft

Zelf gebruiken wij in de zaak (we maken oa onze eigen koekjes voor bij de koffie!) het recept op 1-2-3 basis...
1 deel suiker (witte basterd suiker) op
2 delen boter (roomboter) op
3 delen bloem
dus 100 gr suiker, 200gr boter en 300gr bloem
dan doen we op het standaardbeslag nog één ei, vanillesuiker, snufje zout en bakpoeder...
Dan per variatie doen we er nog een toevoeging bij, maar dat is dus optioneel! ;)
Dan 15-20 minuten op 175 graden afbakken..

hoop dat je er wat aan hebt...succes iig! :Y

3

Hoi BiancaM,

Ik gebruik jouw recept ook vaak maar voeg daar nog wel zout aan toe. Zout werkt als smaakversterker dus misschien komen die dan beter tot hun recht......

Bakzuh ;)

4

Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties! Gisteren hebben we testkoekjes en cupcakes gemaakt.
Beide recepten heb ik getest en uiteindelijk smaakten ze allebei heerlijk. Ik heb wel meer smaakstof erin gedaan en dat hielp blijkbaar toch.
Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om cupcakes te maken.
Dat is toch iets sneller klaar en gemakkelijker te bekleden met rolfondant.

Salukes

5

Cupcakes maken is misschien iets gemakkelijker, maar koekjes zijn langer houdbaar.

BiancaM schreef:

Hallokes,

Mijn nichtje trouwt volgend jaar en wil graag als bedankje een koekje geven: voor de vrouwen en wit trouwkleed en voor de mannen zwart pak. Nu heb ik deze week koekjes gebakken, maar ik ben er niet heel tevreden over.
Dit was het recept:
- 200 gr boter
- 200 gr suiker
- 1 eetlepel vanille-extract
- 1 ei
- 400 gr bloem voor patisserie.

13 minuten op 180 graden

Kan iemand mij tips geven voor een andere smaak of een ander recept?

Zelf was ik aan het denken om misschien toch cupcakes te maken ipv koekjes. Dan kan ik er ook verschillende vullingen insteken. Ik heb echter wel geen idee van versiering.
Dus suggesties zijn welkom!

Gelukkig trouwt ze pas 12 augustus 2011 dus heb ik nog wat tijd om te oefenen. :)

Groetjes

Ik heb een deel resepter op mijn blogg www.passion4baking.com
Gebruikt de translate knap zodat je het op het nederlands kan leze.
Ik heb over 100 taarten met resept en foto voor foto