1

Onderwerp: The Nightmare Before Christmas

De vriend van mijn zus heeft deze zomer tot tweemaal toe mijn wasmachine voor me aangesloten (twee machines; had de eerste keer een kat in de zak gekocht bij een tweedehands zaak  :grr: ).  Dit vraagt natuurlijk om een bedankje.  Zijn favoriete film is The Nightmare Before Christmas, ik vond het dus leuk om hier iets mee te doen.  Ik heb mezelf de uitdaging gesteld voor het eerst menselijke figuurtjes te boetseren, dit was bij Jack Skeleton erg frustrerend met zijn lange dunne ledematen.  Hij bestaat dus voor een groot deel uit stutwerk... 

Mijn zus houdt van naaien dus vond ik Sally wel bij haar passen, zij heeft ook rood haar.  Jack geeft haar daarom ook een schaar.

http://api.ning.com/files/Hwhd5k*ChxODrgyOKhW8-9CmbNmB3dPhaetvnRE8s0DTGGcCyHzM8D4tj5*po57mlHZo*7bq*1dVS84ambaU6uyri3ZtWe*v/JackandSally013.jpg

http://api.ning.com/files/yQE1CeWQBw60HnCESqMgVgQvb0QUo3t78QBravnuX3v3gP1g5bZiu8YxGpiZT0cEzlJiQY1oPizzz-lNKOq9NsHQ-viJRXGm/JackandSally017.jpg

http://api.ning.com/files/c9s73KQ7YIavxlwV6Znd6EcU6xUdlFeRaCOz31vc6BT5m-HT3a0T28XMBUlqt*6PUghRROBQqd3*cK-5UBj2Woy*I25zF1t-/JackandSally022.jpg

Gevuld met twee lagen chococrème met verse aardbeien en een laag stroopwafelcrème, afgesmeerd met bc met witte chocopasta.  De 'aarde' is gemaakt van zelfgemaakte chocoladekoekjes met donkerbruine suiker.

Bedankt voor het kijken en eventuele tips/opmerkingen.

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

2

Re: The Nightmare Before Christmas

Erg mooi hoor! De aarde is goed gevonden net echt!!  :D

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

3

Dank je.  :D

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

4

Heel origineel vind ik 'm!

5

supercool

6 Laatst bewerkt door lauraF (01-09-2010 15:19)

zou het niet 18+ zijn.....? Knap gemaakt!  :Y

7

Ik ben zelf ook gek van The Nightmare before Christmas, ik vind m helemaal top!

Vind je het goed als ik m opsla??? Hij is echt super!

8

super!!!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

9

wauw..vind hem helemaal leuk..maar waarom zou hij 18+ zijn??

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

Judy schreef:

wauw..vind hem helemaal leuk..maar waarom zou hij 18+ zijn??

denk dat ze bedoeld dat de taart very scary is! ;)

ik vind het ook een supergave taart!
en wat leuk dat je voor de aarde zelf koekjes gebakken hebt.
maakt het wel extra leuk.

Ik zing mijn eigen wijsje!

11

chymera schreef:

Ik ben zelf ook gek van The Nightmare before Christmas, ik vind m helemaal top!

Vind je het goed als ik m opsla??? Hij is echt super!

Natuurlijk, voel mij zeer vereerd...  :D

Bedankt voor al jullie reacties.  Of het 18+ is weet ik niet, heb er even over getwijfeld.  Maar in principe is het niet scary, toch?  Mijn dochter van 4 vond de figuurtjes in ieder geval alleen maar leuk.  Maar als iemand het wil verplaatsen vind ik dat prima.

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

12

Ik vind hem echt helemaal geweldig!!!!

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it

13

Bedankt! :)  Hij was trouwens ook erg lekker.  ;)  :9

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

14

wat gaaf! Dit is de ultieme Halloweentaart!

Gaaf zeg!!

Jammie, jammie!

16

The Nightmare Before Christmas is toch een kinderfilm? Ik vind de taart echt supermooi, en zo origineel! Een schouderklopje (doe zelf maar even) is wel op zijn plaats  :)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

17

Woooow is echt eng :s Maar wel super gaaf gedaan zeg :D

-------------------------
Groetjes Chantal

18

Helemaal geweldig! Ik ben een fan van Tim Burton en helemaal van Jack Skellington :Y
Wat heb je deze taart ontzettend leuk gemaakt! Daarbij klinkt hij ook nog eens vreselijk lekker :thumb:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

19 Laatst bewerkt door EverLearn (02-09-2010 09:10)

Wow ik word helemaal verlegen van zoveel leuke reacties...  :o
Glim glim.  :D

Dank jullie wel.

@ Sir Kneighf: wat een ontzettend leuk onderschrift heb jij! Blackadder blijft een van Rowan Atkinson's beste creaties.   :)

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

20

Ik kan me herinneren dat jij ook een keer een heavy meatal taart hebt gemaakt waarom ik zo vreselijk hard moest lachen (je had hem bij de lelijkste taarten gezet) Niet dat deze lelijk is, maar ik begrijp dat de mensen om je heen van dit soort dingen houden en ik vind dat je echt hilarische taarten maakt, leuk bedacht en echt wat anders, daar hou ik van!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

21

Haha ja je bedoelt de metalhead...  :lol: ;)  Ik hou zelf ook wel van een beetje eng dus het valt wel in mijn straatje ja.  ;)
Bedankt voor het compliment.

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

22

Ik vind 'm super!

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje