1

Onderwerp: Wilton bakvorm en biscuitmix vraagjes

Hoihoi, voor een opdrachtje (kenissen) moet ik een 3-hoog stapel maken, vr 50 personen. Heb hiervoor de wilton baking pan set gekocht, en voor het eerst de biscuitmix van de hebshop. Hiervoor werkte ik enkel met springvormen.
Wat raden jullie aan: toch een bakpapiertje op de bodem en de zijkant, of is dat niet nodig om hem eruit te krijgen?
En werkt de dr Oetker bakspray om het biscuit eruit te krijgen?

Super bedankt alvast!

Re: Wilton bakvorm en biscuitmix vraagjes

Ik gebruik nooit bakpapier en ze gaan er altijd prima uit.

Hoe de bakspray werkt weet ik niet, ik smeer in met boter+meel of met cirsco (en dan zonder meel).

If live gives you lemons, make lemonade!

3

Ik gebruik altijd alleen de Dr. Oetker bakspray en dan komen ze er mooi strak uit

4

Super bedankt voor de antwoorden!
Ben net terug van de winkel, en een van de hoofddingen die ik wilde halen, was dus de bakspray van Dr. Oetker, en natuurlijk kom ik terug met vanalles behalve die spray  :grr:
Dus vandaag een proefbakseltje met de klassieke boter-meel mix, en morgen de bakspray!

5

Super bedankt voor de antwoorden!
Ben net terug van de winkel, en een van de hoofddingen die ik wilde halen, was dus de bakspray van Dr. Oetker, en natuurlijk kom ik terug met vanalles behalve die spray  :grr:
Dus vandaag een proefbakseltje met de klassieke boter-meel mix, en morgen de bakspray!

6

lol zoiets gebeurt mij dus ook altijd..
Ik gebruik ook de spray, de biscuit komt nog niet volledig heel mooi eruit, maar wel al stuk beter voordat ik de spray niet gebruikte en gewoon boter en bloem

7

Gebruik hier ook de spray ideaal.. M'n bakblikken verhoog ik ook nog dus aan de zijkanten gaan ze ook gemakkelijk los.. En ze zijn lekker hoog..

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.