Onderwerp: crisco en wilton piping gel
vanavond met het boodschappen doen en een pot crisco en wilton piping gel meegenomen. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk wat je er allemaal mee kan doen. Waarvoor gebruiken jullie deze producten??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » crisco en wilton piping gel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
vanavond met het boodschappen doen en een pot crisco en wilton piping gel meegenomen. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk wat je er allemaal mee kan doen. Waarvoor gebruiken jullie deze producten??
Hihi, wat grappig dat je wel taartspullen koopt omdat je er aan kunt komen, maar niet weet wat er mee te doen
Crisco kun je voor veel dingen gebruiken; je kunt je handen er mee invetten tegen plakken en om te voorkomen dat de kleuren erg intrekken; je kunt je werkvlak er mee invetten; je kunt alles wat plakt eigenlijk invetten met een heel klein beetje crisco. Ik gebruik het bijv. ook met puzzelen, heeeeeel klein beetje crisco op het stukje wat uitgesneden moet worden, dan plakt het papiertje er niet mee op.
Je kunt er ook gewoon buttercream van maken; met butter- en vanillearoma een prima spierwitte cream, zie recepten.
Pipinggel heeft iets minder toepassingen; je kunt het gebruiken om een patroon op je taart af te drukken: bakpapier over je tekst/patroon leggen, met pipinggel natrekken en een afdruk op je taart maken. Vervolgens naspuiten met royal icing of zo.
Of je doet een beetje door je royal icing, breekt het minder snel. Of je kleurt het blauw en gebruikt het als 'water' op je taart....
Bovenstaande is niet volledig hoor, er kan vast nog veel meer mee
Hihi, wat grappig dat je wel taartspullen koopt omdat je er aan kunt komen, maar niet weet wat er mee te doen
ja haha ik ben best erg, ben net pas verslaafd en wil nog alles hebben maar ik had er al diversen dingen over gelezen dus het leek me wel nuttig om er eens het 1 en ander mee uit te gaan proberen, en deze maand heb ik ook mijn eerste taartworkshop dus het zal allemaal wel van pas gaan komen, op dit moment hou ik me nog vooral bezig met cc en andere lekkere dingen om te bakken, ik durf me nog niet te wagen om uit mezelf zonder hulpn een taart te gaan maken en bekleden
maar alvast bedankt voor de tips, ik ga ze zeker toepassen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » crisco en wilton piping gel