1

Onderwerp: mislukte marsepein?

ik heb net geprobeerd marsepein te maken volgens het recept hier op de site (nummer 2) maar me amandelen zijn veels te grof gebleven en nu lijkt het eerder op amandelspijs dan marsepein. maar mijn hakmachine kon ook niet meer draaien toen ik alle ingredienten bij elkaar had gedaan dus kon dat ook niet meer doen. iemand nog tips om het toch nog fijner te krijgen?
dit is de 1e keer dat ik marsepein maak en ik heb het met zoetstof gedaan ipv suiker. (omdat ik een suikerallergie heb)

2

Re: mislukte marsepein?

met een vijzel en ik weet niet of t met zoetstof goed gaat maar dat merk je vanzelf wel

3

ah dankje ik ga t gelijk proberen :)

en ik weet ook niet of het met zoetstof goed gaat maar ik probeer alles met zoetstoffen te vervangen en opzich gaat dit tot nu toe goed :)

4

kon je machine niet draaien omdat hij te vol zat? dan kan je het beter in gedeeltes malen.
Ik denk dat de suiker een deel van het vocht uit de amandelen opneemt, omdat je zoetstof gebruikt werkt dat dan mischien niet?
Ik roep maar wat er bij me opkomt hoor  :think:

5

Linda-S schreef:

kon je machine niet draaien omdat hij te vol zat? dan kan je het beter in gedeeltes malen.
Ik denk dat de suiker een deel van het vocht uit de amandelen opneemt, omdat je zoetstof gebruikt werkt dat dan mischien niet?
Ik roep maar wat er bij me opkomt hoor  :think:

nee ook in kleine stukjes wilde hij niet meer draaien en ook met gewoon de mixer wilde hij het niet doen. was ook zo bang dat hij ging doorbranden enzo :P
en ik denk dat dit wel het geval is van dat vocht opnemen. want hij was ook heel nat. misschien dat als ik hem donderdag eruit haal en als het goed is de vocht wat minder is dat hij dan beter is. ik ging mijn schoonzus er ook naar laten kijken en die zei dat het wel redelijk goed was. hij zag er nu ook al ietsjes minder nat uit dus. misschien moet ik gewoon wat meer geduld hebben :)