Re: Mixen met nieuwe kennie
Hey ja een goed idee! Een vriendin van mij heeft dezelfde besteld bij dezelfde winkel dus ik ga voor ik hem terugstuur even bij haar kijken!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Mixen met nieuwe kennie
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hey ja een goed idee! Een vriendin van mij heeft dezelfde besteld bij dezelfde winkel dus ik ga voor ik hem terugstuur even bij haar kijken!
Nou ben net bij die vriendin wezen kijken. Zij heeft eerst voor 22 cm. mix gemaakt, die werd mooi luchtig. Toen vroeg ik of zij ook eens even voor 15 cm. wilde proberen. En ook bij haar lukte dat niet. Hij werd niet luchtig.
Wat ik nu ga doen is nog even een keer voor 20 cm. proberen en dan kijk ik even wat er gebeurd.
Zijn er meer mensen bij wie de mix voor 15 cm. niet lukt?
Misschien is de hoeveelheid dan net te weinig. Ik kan ook maar moeilijk twee eiwitten opkloppen, dus ik doe er altijd drie
Dat zou wel heel goed kunnen he! Want voor 15 cm, doe je ongeveer 1 1/2 ei.
Nou op hoop van zegen ga ik van de week nog even een wat grotere hoeveelheid mixen en misschien is dan eindelijk het hele dilemma opgelost!
Dat zal het zijn
Anders maak je toch gewoon het dubbele? Een taartje komt altijd wel op
Noooouuu hier niet hoor! Mijn vriend is nogal een sportfreak, dus daar krijg ik met moeite een stukje in
Mijn ouders en broertje kunnen geen taart meer zien, omdat ik vaak niet weet waarvoor ik een taartje moet maken en dat ik het dus maar naar mijn ouders breng, maar bij hun komt het ook hun neus uit haha
Maar dan gooi ik het wel in de vriezer ofzo
Ik gaf het ook altijd aan iedereen hoor, nu niet meer
Succes in ieder geval!
Bedankt voor je moeite
Graag gedaan, uiteraard
ik smijt kapsels die over zijn ook altijd in de vriezer
Maar wat voor hoeveelheden/schema's hou je aan dan? Ik weet dat je met kennie niet onder de twee eieren moet gaan zitten maar als ik een 15cm kapsel maak heb ik 3 eieren nodig en 200gr mix en mijn kapsels rijzen de pan uit hoor. (anderhalf ei is écht weinig)
Ik gebruik de schema's van Felicitaartjes, de schema's van deze site zijn met alle bakvormmaten nét te weinig
Hey, wat een goede tip! Ik ga eens even kijken!
@ pvlielander: hoe gaat het inmiddels met je Kennie? Heb je hem nog teruggestuurd of heb je hem toch maar gehouden?
Hey,
Ik heb hem nog! Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een te kleine hoeveelheid probeerde te mixen. Minder dan twee eieren pakt hij gewoon niet. Ik heb toen voor een 20 cm. gemaakt (met het schema op deze site) en dat lukt al een stuk beter
Bedankt voor je interesse!!
Ik kan anders prima 2 eiwitten luchtig kloppen met mijn kennie, geen probleem
Jawel maar hij pakt niet mínder dan twee eieren word er gezegd
@ pvlielander: heb je de schema's op felicitaartjes ook al gevonden? Die zijn ideaal qua maten
Toen ik mijn Kennie ging gebruiken werden mij kapsels niet hoger dan met de handmixer. Conclusie: Ik mixte gewoon erg goed .
Ik vind de hoeveelheden die hier worden gegeven te weinig. Met de regel van een 1/2 ei per halve liter inhoud van de bakvorm kom je een heel eind. Zelf gebruik ik bij grote blikken wel iets minder.
Bedankt dames!
@Doosch, ik heb de schema's gevonden maar nog niet geprobeerd! Ga ik binnenkort doen!
Ik mixte denk ook erg goed met mijn handmixer haha
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Mixen met nieuwe kennie