1 Laatst bewerkt door goddess78 (08-04-2009 20:34)

Onderwerp: welke spuitmond?

Ik wil zo'n hele grote gedraaide toef botercreme op een cupcake maken maar welke spuitmond kan ik daar het beste voor gebruiken?
En welk recept botercreme is daar het beste en het stevigst voor?
Dit is de eerste keer dat ik dat ga doen dus zer spannend :) het word een tractatie voor mijn dochtertje voor op school.

Bedankt alvast.
Groetjes van miriam

2

Re: welke spuitmond?

Het lekkerst ;) vind ik gewoon de botercr

Je hart fluitsert, luister goed!

3

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=761
En deze is degene die ze in de howto gebruiken. Je hebt dan ook nog een grote adaptor nodig!

Je hart fluitsert, luister goed!

4 Laatst bewerkt door Darlene Visser (08-04-2009 21:52)

Voor een mooie grote toef kun je de Wilton spuitmond nr 2D gebruiken!

5

Irma schreef:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=761
En deze is degene die ze in de howto gebruiken. Je hebt dan ook nog een grote adaptor nodig!

Heb ik voor de grote adaptor ook een andere spuitzak nodig of kan ik de gewone hierbij gebruiken?

Groetjes van miriam

6

Kun je een gewone voor gebruiken, maar houd er wel rekening mee dat je 'gat' van je zak misschien groter moet (ik gebruik altijd wegwerpzakken trouwens)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik gebruik ook vaak wegwerpzakken, maar dan zonder adaptor. Gaat ook goed en scheelt weer geld!

8

Stop je dan die spuitmondje in je wegwerpzak, zo ja dan heb je denk ik geen adaptor nodig. Eigenlijk nooit als men toch gewoon de wegwerpzakken gebruikt (geldt zowel voor de grote als kleine) of zie ik het verkeerd.

En blijft die spuitmondje dan ook goed zitten als je het erin stopt.

Kan men iedere wegwerpzak gebruiken?

En om de botercreme of swiss merinque te kleuren kun je dan gewoon de wilton icing colors gebruiken?