1

Onderwerp: Hoeveel marsepein nodig voor een 15 cm rond taartje

Wie kan mij vertellen hoeveel gram marsepein ik ongeveer nodig heb om een taartje met en doorsnede van 15 cm te bekleden? Het wordt met 1 laag gevuld.

Ik dacht zelf 200 gram voor alleen de eerste deklaag (dus zonder verdere decoratie).

Of staat er ergens op het forum een obverzicht wat je nodig hebt voor verschillende taartgroottes (dus ook de hoeveelheden voor het kapsel).

Bedankt alvast!

2

Re: Hoeveel marsepein nodig voor een 15 cm rond taartje

Links bij de tabellen staat een overzicht... ;)
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

Hangt er wel natuurlijk vanaf hoe dik je uitrolt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

links bij de tabellen kun je vinden wat je voor de verschillende maten nodig bent aan ingrediënten.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

4

Jullie zijn geweldig!!!

Overigens vind ik het aantal gram marsepein van 325 best veel voor zo'n klein taartje hoor...

5 Laatst bewerkt door Petra68 (31-08-2010 09:05)

Hangt er vanaf hoe hoog je taart is. Je hebt natuurlijk wel ruim marsepein nodig zodat je de randen mooi kunt afsnijden.

Ik heb een rond bakblik van 17,5 cm x 7,5 cm. Hiervoor gebruik ik 375 gram marsepein, maar dan hou je natuurlijk na het snijden wel wat over, het komt niet allemaal op je taartje.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

6

Een makkelijke richtlijn is 100 gram per gebruikt ei (dan heb je ook rekening gehouden met de hoogte). Dus voor een 15 cm taartje, gebruik ik 3 eieren en 300 gram marsepein. Na het bekleden hou ik denk ik door het afsnijden wel weer 100 gram over (dus maar 200 gram op het taartje), maar ik gebruik wel meer om uit te rollen, anders wordt het te dun.

Groet, Jolanda