1

Onderwerp: meerdere vragen

hey hallo allemaal,

ik las bij sommige dat ze weleens marsmallow fondant gebruiken. maken jullie dat zelf, of koop je het via een webshop.
zoja welke?

vraagje 2, heb uit de bieb een boek geleend hoe versier ik een lekker koekje van peggy porschen en zou deze graag zelf willen, maar als ik bij boekwinkels op de site kijk is deze niet meer te bestellen :/ zou iemand mij hieraan kunnen helpen

vraagje 3, als je fondant over een taart wilt doen, moet er dan perse een marsepeine onderlaag onder ? :s (zie dit vaak in boeken, en vind het een beetje dubbelop zeg maar. en yep ben een beginner)

uhm laatste vraag, wat is verschil tussen fondant en rolfondant?

without chocolat no fun

Re: meerdere vragen

vraag 1, het forum van deleukstetaarten.nl wordt mede mogelijk gemaakt door deleukstetaartenshop.nl Het is hier dus geen webshop-vergelijkingssite  :nooo

Vraag 2, de nederlandse vertaling van dit boek is al 2 jaar uitverkocht, een herdruk is in aantocht. Wanneer hij uitkomt weet ik niet.

Vraag 3, nee hoeft niet, kan wel, dat doen ze vaak in amerika/ engeland, net wat je lekker/mooi vindt. Het komt van vroeger, toen deden ze dit bij fruitcakes.
Ik doe het ook wel eens, voornamelijk bij taarten waar mensen graag marsepein willen, maar het uiterlijk van fondant. Dat is iets gladder en natuurlijk witter. Ik doe dan wel 2 dunne lagen en niet 2 lagen van een halve cm, zoals je soms in boeken ziet.

vraag 4, fondant kun je gieten, het ook wel fondantglazuur. Rolfondant is om uit te rollen

en ik heb je titel aangepast, omdat ik je titel niet zo handig vond :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Hoi,

Vragen zijn alleen maar goed, daar wordt je wijzer van!
In Amerika gebruiken ze volgens mij de methode om eerst met marsepein te werken en daarna nog fondant maar wij (ik in ieder geval) doen dat hier (in NL) niet.

Bij de www.deleukstetaartenshop.nl kun je erg veel materialen kopen maar er zijn natuurlijk nog veel meer (web)winkels waar je materialen kunt kopen. Zij hebben echter wel een erg groot assortiment!  :9  (wordt je wel hebberig van!)

Zover ik weet is rolfondant en fondant hetzelfde. Je kunt dit gebruiken om een taart te bekleden. Je hebt deze in verschillende varianten (hard wordende/zacht blijvend) en verschillende merken...
Lekker veel lezen hier op het forum, ook wat how to's (in de index lijst) bekijken dan wordt het steeds duidelijker.

Veel succes!

4

@tirza

excuses, dat was niet mijn bedoeling om een vergelijking ervan te maken. hoop dat je me het niet kwalijk neemt :o

without chocolat no fun

cookie girl schreef:

@tirza

excuses, dat was niet mijn bedoeling om een vergelijking ervan te maken. hoop dat je me het niet kwalijk neemt :o

neuh ;)

groetjes Tirza     

6

cookie girl schreef:

@tirza

ik zag het probleem zo en zo al niet,

je vroeg gewoon of iemand wel eens gebruik maakt van marshmallow fondant,
en zo ja, of diegene het dan zelf maakt of besteld.
niks mis mee.
in de laatste regel: zo ja, welke,
zie ik ook geen vergelijking, gewoon een vraag waar je het zou kunnen bestellen.

nou o.a. in de webshop van deze site idd

vind de eerste opmerking van de moderator nogal overdreven.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Siena schreef:

Excuse me??? In mijn antwoord op vraag 1, had ik ook meegenomen wat er in de topictitel stond. Omdat de topictitel opriep tot vergelijking van webshops, heb ik die titel veranderd, omdat dat hier niet gewenst is.

Als je niet precies weet waar het over gaat, hoef je echt niet direct zo te reageren, dan kun je ook gewoon vragen waarom ik zo reageer.

groetjes Tirza     

8

Ik heb vorige week voor het eerst zelf marshmellowfondant gemaakt. Een kleverig werkje, maar wel heel leuk om te doen en het scheelt aanzienlijk in de kosten. Hier is de How-to: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … owfondant/  ;)

Dat is toch een TAART waard!

9

tipsytaartje schreef:
Siena schreef:

Excuse me??? In mijn antwoord op vraag 1, had ik ook meegenomen wat er in de topictitel stond. Omdat de topictitel opriep tot vergelijking van webshops, heb ik die titel veranderd, omdat dat hier niet gewenst is.

Als je niet precies weet waar het over gaat, hoef je echt niet direct zo te reageren, dan kun je ook gewoon vragen waarom ik zo reageer.

Je vragen waarom je zo reageert lijkt mij overbodig als je je reactie zo duidelijk als antwoord bij een vraag zet,
niet zo gek dat ik het dan anders lees, wees zelf dan duidelijker.

dat jij de oorspronkelijke topictitel meeneemt in je reactie op vraag 1 kan ik niet zien,
dus is het niet zo gek dat ik denk dat je reactie ook een reactie op haar eerste vraag is (daar staat hij inmiddels ook bij),
en die reactie, in die context, vind ik overdreven.

Maar goed, je blijkt het anders te bedoelen, het over totaal iets anders te hebben.
Blijkbaar was er iets mis met haar topictitel, en ik heb er,
voor de duidelijkheid, helemaal geen problemen mee als daar attent op gemaakt wordt.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!