1

Onderwerp: De vorm van een voetbalschoen

Wie weet waar ik een beschrijving kan vinden van een voetbalschoen voor 30 personen? Ik heb geen idee waar ik oet beginnen met snijden.
Of heeft er iemand een how to?

Veel taart plezier

Re: De vorm van een voetbalschoen

poeh bettie, 30 personen, ik vind dat altijd lastig als je in cake oid gaat snijden. Ik zou ten eerste kiezen om de schoen dan op een taart te zetten.

Ik heb ooit een nike schoen gemaakt, daar heb ik uitgelegd hoe ik dat heb gedaan, misschien heb je er wat aan... moment... ik zoek het even op

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik had er een echte nike air max schoen naast staan (wel ingepakt in vershoudfolie, want dat straatvuil wil ik niet in de buurt van mn taart huh), als je een real-life voorbeeld erbij hebt, scheelt dat een heleboel!
Ik had een cake gebakken van cc-mix in een 23x23cm. Ik heb vervolgens de echte schoen erop gezet, zodat ik de vorm en de maat kon uitsnijden.
De stukken die ik aan de hoeken van de taart er af had gesneden heb ik er aan de bovenkant weer op gedaan, omdat hij anders niet hoog genoeg was. Die stukken even vast geplakt met botercreme. (owja, ik heb hem trouwens niet gevuld, want dan kon ik hem denk ik niet zo mooi strak maken)

Vervolgens heel goed kijken naar de vorm van de schoen, hoe de hak loop en de ronding daarvan, dat de neus iets naar boven staat hoe hoog de wreef moet zijn etc.
Vervolgens 2 keer strak gesmeerd met botercreme (1:1)

De lap zwarte marsepein erover heen, smootheren waar het kan en andere met je vingers/hand.
Daarna heb ik met de flute/vein-tool strepen gemaakt waar de verschillende stukken stof zaten, waar de 'air' moest, etc.
Dan alle stukken opmeten, snijden, opmeten, snijden, eropleggen, nog even snijden, glad maken en eventueel het motief of de stikselnaad erin maken.
Als laatste heb ik de veters gedaan en de deukjes van de zool, in het midden van de taart. Even met de flute/vein tool erin lopen porren...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Dit is wel een heeeeeeel gaaf voorbeeld:
http://farm5.static.flickr.com/4012/4627561843_141bf23357.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Dank je wel Tom Poes, ik denk dat ik die maar ga proberen.
Moet ik hem dan eerst in de vorm snijden en dan vullen of eerst vullen en dan in model snijden.

Veel taart plezier

6

Ik zou in grote lijnen eerst de vorm erin snijden en dan pas vullen en na het vullen de vorm verfijnen..... denk ik...... :rolleyes: !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"