1

Onderwerp: blandaschaal 28 cm: hoelang in de oven? En andere vragen.

Ik wil eens een grote blandabiscuit bakken om er een lieverheersbeestje van te maken. De schaal heeft een doorsnede van 28 cm. Hoe lang zal ik deze in de oven moeten zetten en op hoeveel graden?
Ik wil het overgieten met witte chocoladeganache die ik rood kleur. Zou dit lukken? Ik heb wel enkel vloeibare kleurstof in huis.
De zwarte stippen, ogen en voelsprietjes wil ik maken van wat mmf dat ik kleur.
Vulling wordt: verse aardbeien, aardbeienjam en slagroom. Afsmeren doe ik met boterroom.
Wat denken jullie van deze combinatie en past het met de smaak van witte chocolade ganache (heb ik wel nog nooit gemaakt, hopelijk lukt het).

Why stop dreaming when you wake up?

2

Re: blandaschaal 28 cm: hoelang in de oven? En andere vragen.

ik heb hem van de week ook gemaakt.
ik heb hem 45 minuten in de oven gehad. wel is te adviseren om er iets van metaal in te steken. ik heb de stok van de barbie mold er ingedaan omdat hij vrij hoog en groot wordt en ik bang was dat die anders van binnen niet goed gaar was.

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

3

wat is de stok van de barbiemold? Sorry maar ken het niet :o
Als ik er een metalen haakpen in steek lukt dat ook of is dat niet breed genoeg? Ik veronderstel dat het is om de warmte te geleiden en de gateaux binnenin ook gaar te krijgen?

4

En op hoeveel graden stond je oven?