Onderwerp: Hoe lang van tevoren puzzel plaatje maken?

Hoihoi,

Ik moet pas over 3 weken 2 taarten af hebben. Ik wou graag een puzzelplaatje erop maken, maar hoe lang van tevoren kan ik die dan eigenlijk maken? Ik wil die namelijk alvast maken als dat gaat. En kan ik hem dan het beste laten drogen of moet ik die bedekt bewaren? Weet iemand dit voor mij?

Lieve groetjes Joyce

Groetjes Joyce
Een gezellige taart is de moeite waard!

2

Re: Hoe lang van tevoren puzzel plaatje maken?

Je kunt nu best alvast het puzzelplaatje maken. Als je het goed afdekt met plastic, kun je het makkelijk verwerken. Succes ermee!

Dankjewel Anja, dan ga ik lekker aan de slag :D

Groetjes Joyce

4

Ik leg hem vaak in de vriezer als ik hem wat langer van te voren maak. Je schept hem er dan in een keer af om op je taart te leggen, waar hij vervolgens weer opdroogt.

Ah zo... en kan ik het plaatje er dan in één keer uithalen of moet die eerst de koelkast in? Gaat dat anders niet te snel met de warmte? Hoe moet ik het plaatje trouwens verpakken voor in de diepvries? Ik heb hem gisteravond nog gemaakt, het plaatje is wel 30cm, is de kans dan niet groter dat ie dan breekt als ik hem invries?

Zo dat zijn een heleboel vragen....haha, misschien kan iemand me daar wel mee helpen?

Groetjes Joyce

6

Ook gewoon in plastic verpakken en dan vriezer in. Omdat dit wel een heel groot puzzelplaatje is, is het misschien wel handig om er iets stevigs (snijplank) van die afmeting onder te leggen. Hij gaat bevroren en al op de taart en daar laat je hem ontdooien.

7

Leg er anders stevig karton onder in folie gewikkeld, hierop heb je ook je voorbeeld liggen. Dan hierop puzzelen en goed afdekken/inpakken en de vriezer in!

Bedankt dames  :D
Dan ga ik dat maar eens doen en dan hoop ik dat het wel goed komt.

Groetjes Joyce

9 Laatst bewerkt door Julisia (03-09-2010 11:17)

Hoe lang kan het plaatje dan in de vriezer?