Onderwerp: Hoe zouden jullie deze maken?

Hoi!

Mijn ouders en kleine broer zijn net terug uit Engeland. En ze hadden een cadeautje mee  :D . Mijn broertje wil graag dat ik deze eens maak:

http://lakeland.scene7.com/is/image/Lakeland/13622?$normal2$

Maar ik weet zo niet meteen hoe ik dat kopje op de cupcake zou maken? Mijn cupcakes zijn altijd redelijk vlak, zo 'n bult krijg ik er nooit op.

Alvast bedankt!

2

Re: Hoe zouden jullie deze maken?

hoger vullen dan rijst de cake vanzelf het bakje uit hoor.

Maar zou het deeg dan niet ontzettend beginnen overlopen in de oven?

4

misschien dat je er bv een toef botercreme (oid) op kan spuiten, en daaroverheen de marsepein of fondant??
Dan maakt het niet uit of je bolle cc's hebt!??

5 Laatst bewerkt door Rabbeltje (30-08-2010 12:12)

een snufje baking soda in je beslag doen - naast het bakpoeder dat je er al zult doen waarschijnlijk. en dan geen siliconenvorm maar een metalen, mijn ervaring is dat de cakejes daarin een mooiere bolling krijgen. en inderdaad ietsje meer vullen dan je normaal misschien zou doen. deze dingen geven bij mij in ieder geval over het algemeen een mooi bol cakeje. en dan met botercreme een beetje ophogen denk ik?

edit: ze zijn overigens wel héél erg leuk!! onthouden voor de pasen ;)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

6

Of muffins maken. Die hebben eigenlijk altijd wel een kop ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

of met een ijslepel een halve bol botercrème er op scheppen, dit laten opstijven in de koelkast en dan bekleden...... of een half bolletje cake bakken en dit erop plakken en dan bekleden ....

Ottolien schreef:

Of muffins maken. Die hebben eigenlijk altijd wel een kop ;)

Is dat zo? Dan moet ik dat zeker eens proberen, dan is mijn papa ook meteen blij ;)

CakeStudio schreef:

of met een ijslepel een halve bol botercrème er op scheppen, dit laten opstijven in de koelkast en dan bekleden...... of een half bolletje cake bakken en dit erop plakken en dan bekleden ....

Half bolletje cake is inderdaad ook wel een goed idee! (Ik ben niet zo voor al te veel botercrème)

Dankjewel!