1

Onderwerp: [FEEDBACK] geboetseerde baby...een oefening

Naar aanleiding van het thema deze maand en omdat ik wilde oefenen met boetseren heb ik een baby geboetseerd. Ik heb geprobeerd enigszins mijn jongste zoontje te maken als baby. In November wordt hij namelijk één jaar en dan wil ik naast elmo en andere sesamstraat poppetjes hem ook op de taart erbij boetseren. Ik heb wat tylose door de suikerpasta gedaan maar het viel me erg tegen. Vooral dat het zo elastisch goedje is. Dingen trokken weer mooi glad als ik dat niet wilde en waar ik het wel wilde kreeg ik het niet mooi glas. Het was ook wel erg klein geprut (grote van een cupcake)
Iemand tips hiervoor?
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FNWHQ6RR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OQTVMW6R.jpg

2

Re: [FEEDBACK] geboetseerde baby...een oefening

ps. ik weet dat de verhoudingen niet helmaal ok zijn. aangezicht iets te groot en handje iets te klein.

3

Ontzettend knap gemaakt, echt een schatje.

En die cctjes met dat handafdrukje zijn ook erg origineel.

4

geweldig ik loop altijd vast op de handjes die blijven altijd  :grr:
hoe heb jij dit gedaan?

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

5

wil eigenlijk alleen maar zeggen dat ik je baby héél mooi vind!!

6

nikita14 schreef:

geweldig ik loop altijd vast op de handjes die blijven altijd  :grr:
hoe heb jij dit gedaan?

begonnen met een kegeltje..de punt van de kegel een duimpje van gemaakt...dan bolletje van de kegel wat plat gemaakt in vorm van een hand dus. drie kleine sneetjes erin gemaakt voor de vinger en die weer voorzichtig netjes gemaakt. met een klein bolletje (zo'n boetseer stokje) midden van de hand uitgediept en hand bij de duim juist wat dikker gemaakt (allemaal dus aan binnenhand van de hand. en vervolgens nog heel voorzichtig klein inkeepingetje gemaakt op de vingers voor de vingerkootjes...dat is het zo beetje. Hoop dat het een beetje duidelijk is...heb er geen foto's van
dit was de derde hand die ik maakte...andere twee waren mislukt ;-)

7

wow, super. echt heel mooi gedaan

8

mooi!