1

Onderwerp: smoothers & edgers

In de webshop kwam ik de smoothers and edgers tegen, zijn die echt nodig voor een strakke afwerking of zijn er ook andere manieren??

groetjes!

Re: smoothers & edgers

Hoi,

Ik gebruik altijd alleen mijn handen en een smoother, daarmee worden mijn taarten mooi strak. Ik heb geen ervaring met een edger.

3 Laatst bewerkt door Pooh (25-07-2010 09:04)

Smoother is een must. :Y Met je handen krijg je een taart nooit mooi strak, je handen zijn natuurlijk niet vlak. Edgers heb ik nog niet geprobeerd, maar heb wel gelezen dat ze niet altijd handig zijn. De edger met een hoek duw je al snel in je taart met het randje.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Smoothers zijn onmisbaar en dan nog het liefste twee! Edgers gaat wel maar het is zoals Pooh zegt, je moet wel uitkijken dat je geen rand krijgt, ik gebruik hem eigenlijk alleen bij vierkante taarten voor de hoeken!

5

Smoothers sowieso een must..
Edgers gebruik ik eigelijk nooit.. heeft voor mij geen meerwaarde dan alleen smoothers gebruiken

6

Oké, bedankt voor de adviezen, lijkt erop dat er hier ook een smoother in huis komt!!

7

Neem er dan gelijk 2 :Y Het setje van Jem bevat 2 grote smoothers, die van FMM zijn kleiner, ik vind de laatste prettiger werken.

8

hoi, ik wil je niet in de war brengen, maar ik gebruik zowel smoothers als edgers en dan met name de egder met de hoek van 90 graden voor de onderkant. Werkt echt helemaal goed!!!

groeten Annemieke
Cake It

9

Nee, ik ben nog niet in de war hoor! Voorlopig hou ik het bij smoothers, maar ik ben wel nieuwschierig naar meer ervaringen met de edgers!!!!!!

Cake it schreef:

hoi, ik wil je niet in de war brengen, maar ik gebruik zowel smoothers als edgers en dan met name de egder met de hoek van 90 graden voor de onderkant. Werkt echt helemaal goed!!!

Kan iemand er een how to van maken?

11

Pooh schreef:

Neem er dan gelijk 2 :Y Het setje van Jem bevat 2 grote smoothers, die van FMM zijn kleiner, ik vind de laatste prettiger werken.

Weet je ook toevallig hoe groot ze dan zijn?  Bij dat setje staan er geen afmetingen bij.

2 is namelijk wel handig, maar ik denk dat t idd prettiger werkt als ze niet al te groot zijn.  :)

12

6 ½inch x 3 ¼ inch volgens google, dat moet je dan even omrekenen, een inch is ongeveer 2,5 cm.

13

Pooh schreef:

6 ½inch x 3 ¼ inch volgens google, dat moet je dan even omrekenen, een inch is ongeveer 2,5 cm.

thanks..  had zelf natuurlijk ook even kunnen kijken  :x

Maar volgens mij zijn ze dan bijna even groot als die van fmm.  :think:

14

Cake it schreef:

Ik heb ze nav dit berichtje toch maar weer eens uit de kast gehaald.. en eigelijk heb je wel gelijk ;) Voor de onderkant werkt t toch wel prettig!

15

Welke smoother is nou beter/handiger? Een rechthoekige, of eentje met een ronde kant?

16

Ik ga mijn smoother ook maar weer eens gebruiken....  :lol:

17

mag ik mijn vraag nog een keer stellen? Wat is het vershil tussen zo'n ronde en zo'n vierkante smoother? Wat werkt fijner?

18

Ik heb alleen een vierante en die vind ik heerlijk werken. Ik zou niet weten wat ik met de ronde kant moet doen :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.