1

Onderwerp: vulling voor in de koelkast gaat dit met fondant ?

Ik heb een vraagje en kan niet echt een antwoord vinden dus probeer ik het toch maar .
Ik wilde graag weten hoe jullie het doen met je taart die bv gevuld is met
Citroenkwark  banketbakkersroom  of de heerlijke mona puddig deze moet in de koelkast maar dan heb je weer kans dat de fondant gaat zweten toch :think:
Ik heb een Boobs taart gemaakt en gevuld met citroenkwark met lemoncurd en in de koelkast bewaart maar toen ik hem er uit haalde was het een kleine ramp want hij zwete als een ........  :s
hoe doen jullie dit dan?

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

Re: vulling voor in de koelkast gaat dit met fondant ?

je koelkast op de warmste stand zetten, en ja ze kunnen zweten ja, met dit weer doen ze dat idd (hoge luchtvochtigheid en nog wat klammig warm) tsja zweten is op zich geen probleem hoor, als ze maar niet smelten. dat zweet droogt wel op :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik vroeg mij hetzelfde af. Ik heb het boek taart doorgespit en hierin stonden de heerlijkste recepten, die ook koeling nodig hadden. Maar monica en saskia zeiden niet te koelen ivm smelten en zweten van de fondant.
Hun schreven dat deze als een soort seallaag werkten en hierdoor de vulling en taart goed hierlden.

Nou wil ik absoluut NIET eigenwijs of betweterig gaan doen maar ik vroeg mij nu af of dit wel zo handig is met vullingen die gekoelt moeten worden dit ivm de hygiëne etc

groetjes

4

ik heb het van de week uitgeprobeerd met cupcakes met fondant i.v.m. komende verjaardagen hier. Nu staat mijn koelkast altijd laag omdat die in principe maar 7 graden hoeft te zijn.
Na 3 dagen begon de fondant wat klef, plakkerig aan te voelen. Heb de cc toen op een wat donkere plek op de aanrecht gezet en laten drogen. Ging prima.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

nou als je slagroom oid in de taart doet, moet dat echt wel in de koelkast/ rond 4graden bewaard worden, niet boven de 7graden iig.
Daar beschermt de fondant het echt niet tegen  :nooo

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs