1

Onderwerp: Wat is de gekleurde plak op een cc

Hoi allemaal,
ben nog een groentje en kijk m'n ogen hier uit op de site, wat een mooie taarten zeg! M'n eerste opdracht taart (barbie) heb ik gisteravond gemaakt en moet zeggen niet slecht voor een beginneling. Maar ja dat is niet mijn vraag.
Ik wil graag cupcakes maken maar vraag me steeds maar af wat die gekleurde plakken zijn op de cake, is dat nou marsepein/fondant of royal icing, misschien beetje domme vraag  :o  maar kan het nergens vinden.
Wie wil mijn vraag toelichten?
Groetjes Sandra

2

Re: Wat is de gekleurde plak op een cc

Dat kan je maken door Marsepein of Fondant uit te rollen, en dan een ronde, gekartelde, bloemvorm uit te steken (ter grootte van je cupckje) en deze op je cupcakje te leggen.
Bedoelde je dit?

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

3

Sava schreef:

Hoi allemaal,
ben nog een groentje en kijk m'n ogen hier uit op de site, wat een marsepein/fondant of royal icing, misschien beetje domme vraag  :o  maar kan het nergens vinden.
Wie wil mijn vraag toelichten?
Groetjes Sandra

Domme vragen bestaan niet wel domme antwoorden :Y

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

4

Ik zie dat je al antwoord hebt! De 'plak' kan trouwens inderdaad ook nog van fondantglazuur of royal icing zijn, ook van botercreme, maar hier op het forum wordt het meest met fondant en marsepein gewerkt op cupcakes.

Je vraag staat trouwens verkeerd, ik verplaats hem even netjes van Klein en Fijn naar Bekleden.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Dus toch marsepein. Nou de cc staan inmiddels in de oven.
Dank jullie wel.
Gr
Sandra