26

Re: Ideetjes voor een workshopje marsepein figuur in 5 minuten

5 minuten is echt te weinig. :( Als je cc'tjes met een toef klaar hebt staan en ze dan sprinkeltjes geeft ,zijn ze met dat geharrewar (ik wil die, nee die wil ik!, JUHUUUUUF!) al zo 5 minuten bezig. Misschien wat bloemetjes en sterren van te voren uitsteken, dat is weer iets aparts en anders. De kinderen vinden dat ech al prachtig.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

27 Laatst bewerkt door Poptie (29-08-2010 08:40)

Maak anders zelf cupcakes met blauwe botercreme, en laat ze dan alleen nog een mondje en oogjes maken; dan hebben ze de Koekiemonster cupcakes van mijn avatar! Kan ook met Elmo natuurlijk!

28

mariekepieke schreef:
Adrienne schreef:

Op de site van Guido Jans is heel veel te vinden: van heel ingewikkeld tot redelijk eenvoudig. En je kunt het misschien zelf nog wat versimpelen?

http://www.guidojans.be/

hihi, die guido wist van wanten, ik  bekeek zijn creaties onder kopje erotisch  :o  erotisch is zacht uitgedrukt, deze zijn niet geschikt voor de doelgroep van TS :lol: (andere weer wel hoor!)
maar hij maakte leuke dingen

Oops... :O Dat had ik allemaal niet gezien, hoor! ;) Ik heb een boek van 'm en dat is allemaal reuze beschaafd :Y :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

29

er zijn toch maar weinig "bekende" figuren die herkenbaar zijn, Bumba lijkt een combi tussen david de kabouter en een clown :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

30

lune schreef:

er zijn toch maar weinig "bekende" figuren die herkenbaar zijn, Bumba lijkt een combi tussen david de kabouter en een clown :lol:

werd nu toch ook wel nieuwsgierig en na mijn mond weer dicht te hebben gedaan van verbazing (erotiek..) viel me de gelijkenis met de figuurtjes ook tegen..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

31

Het worden aardbeitjes omdat fruit het onderwerp van de dag is. Ze krijgen een bolletje rode marsepein waarmee ze de aardbei kunnen maken. Dan met een sateh prikkertjes gaatjes erin en een groen klein sterretje als kroontje.

Nu nog ergens blokbodemzakjes versieren want ze kunnen het natuurlijk niet zomaar in de hand meenemen....

32

Ik zou geen blokbodemzakjes daarvoor kopen, die zijn dan relatief toch wel erg duur (ik heb ze bij de sligro vandaan, prijs weet ik niet meer precies maar rond de 15-18 euro voor 100???)! Maar ja, een alternatief... een gewoon boterhamzakje is weer zo simpeltjes en een velletje kadofolie (van te voren op maat geknipt) en dan een strikje erom kost misschien weer net teveel tijd...
Even voor de leukigheid nog dit linkje:
http://picasaweb.google.com/araujosax/MassaPark03#

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

ik zou alles van te voren uitsteken en neer leggen.
bakje onder rondjes/ bloemen ect voor op het cakeje
bakje mat bloempjes
bakje met letters
bakje met dieren(klei vompjes)
bakje met blaadjes
ect
en maak zelf wat voorbeelden zodat ze kunnen zien wat ze er mee kunnen maken.
dus een paar leuke cupcakes met namen,
bloemen en blad.
ect.
hoeven ze alles alleen nog maar te "lijmen"
als je marsepein als ondergrond gebruikt dan plakt het vaak van zelf al.

34

Ik denk zo maar dat ze er na een jaar wel uit is....

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

35 Laatst bewerkt door FunLovin (14-08-2011 18:45)

Ik pies in mn broek van die site van Guido...
Ik had het er net over met mijn vriend dat het even geleden was dat we heel hard gelachen hadden....

Sorry voor de topic vervuiling, maar ik kon het niet laten...

Oh ik zie nu pas dat dit een ontzettend oud topic is!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!