1

Onderwerp: taart vullen met ijs

Voor een feest lijkt het me leuk om een taart te vullen met verschillende smaken ijs ipv bc. Alleen nu vraag ik me af of dat wel te realiseren is en of het wel lekker is.

Ik moet dan snel werken; snel bekleden en versieren.
Daarna moet hij natuurlijk in de vriezer. Dan bevriest de cake natuurlijk ook. Je kan hem er dan pas uit halen vlak boor het aansnijden. Ontdooit de cake dan snel of zou die bevroren blijven? Dat lijkt me niet zo lekker.

Heeft er iemand ervaring mee en tips?

Groetjes Ilse

2

Re: taart vullen met ijs

Het lijkt mij dat dit niet gaat werken... omdat je biscuit heel luchtig is en als je ijs dan ondooit dan zal dat in de biscuit gaan druipen. Denk ook niet dat je biscuit snel zal ontdooien met ijs erin... ik denk dat het een natte bedoeling zal zijn uiteindelijk, of je biscuit blijft bevroren....

nee dat gaat niet werken.

als je nagaat dat een bekleedde taart 24 uur moet ontdooien, en je biscuit echt keihard is, kun je het echt niet eten als de taart er pas uit is vlak voor het aansnijden.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

In Amerka verkopen ze wel ijscake maar die wordt in het geheel bevroren en ook bevroren opgediend.  Is trouwens erg lekker als dessert!!

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

5

lijkt wel op een omelet siberienne:

Een panetone (vruchtencake) doormidden snijden, uithollen, beide delen vullen met ijs, op elkaar en insmeren met meringue!
Deze kun je zover klaar invriezen, en voor het opdienen, even 5 a 10 minuten in een 200g oven, of met een creme brulee brander even vlammen, en opdienen...mmmmmmmmm
Ijs smelt niet in de oven omdat de cake dit isoleert, wellicht ook jou ijtaart, een keertje proberen?

Als je elke dag doet wat je leuk vind....hoef je nooit meer te werken (Gandhi)