1 Laatst bewerkt door Manni (27-08-2010 16:16)

Onderwerp: Rockabilly bruidstaart

Voor het eerst een echte bruidstaart en voor het eerst een topsy turv. Niet mijn eigen stijl deze bruidstaart, maar ik ben toch wel erg trots op het eindresultaart! Maar wat een karwei zeg met dit weer  :s .
Het was het huwelijkscadeau van een vriend van ons voor zijn broertje. Het  bruidspaar wist dus nog niet hoe hij er uit zou zien. Ze vonden hem he-le-maal- geweldig en hun stijl (gelukkig maar  ;) ). Ben benieuwd hoe het aansnijden is gegaan, toen was ik al weer weg, maar dat zal ik dan later nog wel horen.

Was vreselijk zenuwachtig voor het topsy turvy gebeuren (heb hem gemaakt op wat iedereen 'de lastige' manier noemt), maar dat viel dus reuze mee. Dat ga ik in ieder geval vaker doen, maar dan zonder doodshoofd denk ik.....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PENASNZM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WXWWSSL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNSS4SVH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NRV6KV4E.jpg

De bruid kwam er bij het in ondertrouw gaan trouwens pas achter dat ze een duits/nederlands paspoort heeft. Vandaar dat haar zwager het wel leuk vond om de vlaggen er zo op te verwerken, hi, hi.

2

Re: Rockabilly bruidstaart

De meest geweldige taart die ik ooit gezien heb, zo'n bruidstaart zou ik ook willen !!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

3

WOW! Wat een ge-wel-di-ge taart!!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Wat gaaf!! Zo niet mijn stijl maar ik vind hem super!!
Puur nieuwsgierigheid; was het bruidspaar ook in het rood/zwart?

Groetjes Eline

5 Laatst bewerkt door Manni (27-08-2010 18:09)

wipneus schreef:

Wat gaaf!! Zo niet mijn stijl maar ik vind hem super!!
Puur nieuwsgierigheid; was het bruidspaar ook in het rood/zwart?

De bruid had een witte rok (echte bruidsjurk rok zegmaar), met daarop een grijs lijfje en een zwart jasje met opstaande kraag. Haar haar was heel mooi donkerrood  geverfd, met zo'n mooie gloed erover. De  bruidegom was in een mooi zwart pak. Het boeket bestond uit enkele rode rozen met een soort kunstwerk van ijzerdraad eromheen.

De taart paste dus perfect!  :)

6

Oh dat klinkt heel apart. Ik hou er wel van als mensen zo hun eigen stijl hebben.

Groetjes Eline

7

Holy Moly..... SUPER mooi.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

Wow echt super cool zeg!
Het klopt gewoon helemaal!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

9

GE-WEL-DIG!

vind je het goed als ik m opsla, want ik weet zeker dat wanneer mijn zusje ooit zal trouwen dat dit haar taart is!

(nu moet ze nog wel een leuk bruidegommetje vinden, maar toch... :D )

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

10

Geweldig gedaan! Ook niet mijn stijl (al is de bruid dan een bijna-naamgenoot :) ) Maar super uitgevoerd, met veel leuke details!

Wat bedoel je eigenlijk met de moeilijke manier? insnijden om hem recht te kunnen stapelen? Of scheef stapelen?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

chocotoetje schreef:

GE-WEL-DIG!

vind je het goed als ik m opsla, want ik weet zeker dat wanneer mijn zusje ooit zal trouwen dat dit haar taart is!

(nu moet ze nog wel een leuk bruidegommetje vinden, maar toch... :D )

Helemaal prima hoor! Ik doe zelf ook vaak genoeg inspiratie op, hier op het forum  :D .

12

Jozien schreef:

Geweldig gedaan! Ook niet mijn stijl (al is de bruid dan een bijna-naamgenoot :) ) Maar super uitgevoerd, met veel leuke details!

Wat bedoel je eigenlijk met de moeilijke manier? insnijden om hem recht te kunnen stapelen? Of scheef stapelen?

Ik heb het met het insnijden gedaan. Had her en der gelezen dat mensen dat lastig vonden. Maar mij leek het juist lastig om met stokjes te werken die dan weer door de volgende taart heen moeten steken.

Heb het wel met trillende vingers gedaan hoor, was zelfs een beetje misselijk omdat ik bang was dat het mis zou gaan (en geen tijd voor een nieuwe!). Maar ja, ik maak het mezelf natuurlijk ook wel moeilijk om dit dan weer voor een heuse bruidstaart te gaan uittesten  :D . Gelukkig viel het reuze mee. Ik had uiteindelijk het meeste last van het vochtige weer. De taart glimt ook een beetje zoals je kan zien.

Ik heb hierbij eerst elke taart afzonderlijk bekleed met marsepein en dan de bakvorm van de volgende op de onderste gezet en daaromheen gesneden. Was eigenlijk een piece of cake! (wel gestut met chocosticks).

13

Geweldige taart!

14

'n hele bijzondere, persoonlijke taart. Heel mooi gemaakt. Hoewel ik (nog steeds) niet van topsy's houd, is ie hierbij super goed gekozen en heel mooi uitgevoerd  :thumb:

Groet, Jolanda

15

wat een gave taart, kei goed gelukt vind ik.
Topsy turvy is heel mooi gedaan.

16

echt een hele gave taart zeg!! Een aantal vrienden van ons zijn ook helemaal into rockabilly...die zullen m helemaaaaaal het einde vinden, dat weet ik zeker!! Echt mooi gedaan! :thumb:

17

SUPERGAAF hoor...

18

echt onwijs mooi, wat geweldig mooi gemaakt en de kleuren zijn ook helemaal goed. Die kaarten wauw.. met Heath Legder erop als de Joker (in luv...)

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

19

WAUWIE!! hij is echt ontzettend mooi! wat gaaf gemaakt!!! :thumb:  :thumb:

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

20

gaaf je hebt het thema super uitgebeeld  :thumb:

Lekker feestelijk rond.....

21

WOW.....erg mooie taart!!!!

22

Wat een coole taart en ook heel leuk het thema erin verwerkt,toppie! :thumb:

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

23

erg gaaf!

24

Ik vind hem echt super gaaf! (sla hem ook even op)

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

25

gaaf gemaakt hoor! Wauw..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl