26

Re: Bruidstaart met echte bloemen

Ik vind het een prachtige taart!!!!

Maar ik wil wel even waarschuwen voor het gebruik van verse bloemen op de taart.

Er is (weliswaar in Engeland, maar dat geldt voor iedereen) een lijst verschenen van bloemen die, in aanraking met fondant/voedsel een giftige uitwerking kunnen hebben.
Hierin wordt o.a. de hydrangea (hortensia) genoemd, maar ook b.v. de klimop.

Kijk goed uit, want je hebt niets aan een mooie taart met een uitwerking waar je niet blij van wordt...

Nogmaals, ik vind het een prachtige taart, maar informeer van te voren goed wat wel en niet kan met verse bloemen.... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

27

Annelies schreef:

Maar ik wil wel even waarschuwen voor het gebruik van verse bloemen op de taart.

Er is (weliswaar in Engeland, maar dat geldt voor iedereen) een lijst verschenen van bloemen die, in aanraking met fondant/voedsel een giftige uitwerking kunnen hebben.

Kijk goed uit, want je hebt niets aan een mooie taart met een uitwerking waar je niet blij van wordt...

Nogmaals, ik vind het een prachtige taart, maar informeer van te voren goed wat wel en niet kan met verse bloemen.... ;)

Dank je Annelies
Ik ben bloemist, en ik heb nog nooit gehoord van een giftige uitwerking.
Gelukkig is de hortensia die ik gebruikt heb al wat ingedroogd dus geloof niet dat het kwaad kan.

Misschien kun je de site bekend maken waarop deze lijst staat ?

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

28

rietchy schreef:
Annelies schreef:

Dank je Annelies
Ik ben bloemist, en ik heb nog nooit gehoord van een giftige uitwerking.
Gelukkig is de hortensia die ik gebruikt heb al wat ingedroogd dus geloof niet dat het kwaad kan.

Misschien kun je de site bekend maken waarop deze lijst staat ?

Rietchy, het is absoluut geen kritiek op jou hoor! Ik vind het werkelijk een prachtige taart en ik had al gelezen dat je bloemiste bent, dus verstand van bloemen heb je in ieder geval! (Vandaar ook de mooie combinatie!)

De site die ik bedoel is het taartenforum van de Britisch Sugar Craft Guild (sorry, ik weet niet hoe ik een linkje kan maken.... :s )
Er is destijds veel aandacht aan besteed.
Misschien ben ik te voorzichtig, maar liever gewaarschuwd dan achteraf denken "had ik maar..." ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

29

Rietchy, het is absoluut geen kritiek op jou hoor! Ik vind het werkelijk een prachtige taart en ik had al gelezen dat je bloemiste bent, dus verstand van bloemen heb je in ieder geval! (Vandaar ook de mooie combinatie!)

De site die ik bedoel is het taartenforum van de Britisch Sugar Craft Guild (sorry, ik weet niet hoe ik een linkje kan maken.... :s )
Er is destijds veel aandacht aan besteed.
Misschien ben ik te voorzichtig, maar liever gewaarschuwd dan achteraf denken "had ik maar..." ;)

Had het niet als kritiek opgenomen hoor. En inderdaad bedankt voor de waarschuwing. Ik zal eens kijken of ik die lijst boven water krijg en deze kan vertalen naar NL zodat iedereen op het forum hier gebruik van kan maken.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

30

Een echte mooie bruidstaart!!!! :Y  :thumb:

Vele en lieve groetjes Nicole

31

Ik vind het echt een prachtige taart,mooi!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

32

Wat prachtig, zowel taart- als bloemwerk! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

33

Mooi hoor! Ik heb vandaag toevallig ook voor het eerst met een bloemist samengewerkt aan een taart (zie die van de Cartuner in deze rubriek)

Ik heb om de onderste taart een lint van cellofaan gedaan om de taart te beschermen. De rozen op het vriekantje zitten in flowerpicks.

Ik vind verse bloemen op een taart heel erg chique! De jouwe is echt mooi hoor, ondanks het zweten! ;)

Life can be a series of magical moments, if only you let it...