1

Onderwerp: [FEEDBACK]slagroom en appeltaart

deze zijn voor de verjaardag van mijn moeder en die houdt niet heel erg van marsepein/fondant. Dus eens iets anders dan een met marsepein/fondant beklede taart, maar wel heel leuk om te doen.

zat alleen wat de klooien met de amandelen aan de zijkant, wat een gepruts om dat er goed tegenaan te krijgen!!! iemand tips?
en dat taartina, tegen verkleuren van het fruit, dat ligt er nu behoorlijk dik op... ik kreeg het ook moeilijk in een dunner laagje erop. iemand daar tips voor??

alvast bedankt!!

en natuurlijk de pictures, let vooral niet op mijn prachtige aanrecht ;)

de appelkruimel
http://lh5.ggpht.com/_GzlEyCAJW_I/THflM33-QyI/AAAAAAAAAKs/1zZbrNWhczE/Gerda%20%282%29.jpg

en de slagroom/fruit taart, gevuld met slagroom met verse aardbeien en een laag 4 vruchten jam.
http://lh5.ggpht.com/_GzlEyCAJW_I/THflNYkUxBI/AAAAAAAAAKw/FziHElQ3mzU/Gerda%20%281%29.jpg

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

2

Re: [FEEDBACK]slagroom en appeltaart

als ik taartina aanbreng, dan doe ik het met een kwastje aanbrengen op het fruit.

Dan krijg je maar een heel dun laagje ipv zo'n dikkere laag.

Maar het ziet er jammie uit !!!
Net gegeten, maar krijg wel zin in zo'n heerlijk stuk appeltaart ( zelf gemaakt is altijd VEEEEEEEEEEL lekkerder dan gekocht :D )

Liefs Samantha

3

zelf gemaakt appeltaart is zeker lekkerder ;)

ahh kijk,... ik probeerde het erop te gieten ;)
hoe lang moet je het eigenlijk laten afkoelen voor je het kan gebruiken. er staat: laat even afkoelen... even... lekker duidelijk ;)
maare met een kwassie met haren of zo'n siliconen ding?

bedankt voor je reactie!

4

ik gebruik een kwast met haren ( een die ik altijd gebruik om het wafelijzer mee in te olien. )

Dat afkoelen maakt niet veel uit, het moet wel nog warm zijn, dan is het dunner.
Maar je hebt het op een slagroomtaart liggen, dus dan zou je het toch iets meer moeten laten afkoelen.

Maar niet meer gieten dus!!  :thumb:

Liefs Samantha

5

Ze zien er heerlijk uit...  :P
Ik heb ook eens geprobeerd fruit met taartina in te smeren, dat lukte echt voor geen meter..  :nooo  raar spul...

6

ik gebruikte zoiets eerder op t werk ook wel, maar ik haalde juist het fruit erdoor en legde het fruit daarna op de taart...

het ziet er jammie uit!

:thumb:

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

7

bedankt voor jullie lieve reacties!!

@SHaak, ik ga het de volgende keer eens met een kwastje proberen
normaal gebruik ik het ook niet, maar had er nu appel op liggen
en bruine appels zijn niet erg aantrekkelijk... ;) maar het ziet er zo lekker uit. hopen dat het volgende keer beter gaat :D
en wanneer dat niet lukt probeer ik chocotoetje haar idee ook nog een keer ;)