Onderwerp: Chocolade fondant blijft slap met tylose?

Hoihoi,

Ik wou een 3d strik maken van chocolade fondant, dus heb daar natuurlijk tylose bij gedaan. Ik heb het zoals gewoonlijk een nacht ingepakt laten liggen en ben ermee gaan werken. Ik vond zelfs dat het toen al niet echt stevig was, dus heb er nog meer tylose bij gedaan. Nadat ik de lussen heb gemaakt maar wachten tot ze droog werden. Ze waren een dag daarna nog niet eens droog  :s .  Hoe kan dat nou??? Werkt tylose niet bij chocolade fondant ofzo?

Groetjes Joyce

Groetjes Joyce
Een gezellige taart is de moeite waard!

2

Re: Chocolade fondant blijft slap met tylose?

chocofondant (tenminste diegene van funcakes) hard niet uit en blijft dus zacht. Ik heb dat ook wel eens gehad met de marsmellow fondant die hard ook niet uit. Ook niet met tylose. voor het boetseren gebruik ik meestal de normale fondant op kleur.

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

ah zow, dat doen we dat vanaf nu ook maar met gewone fondant  :) Is altijd zo zonde van je spullen als iets mislukt  :( . Maar goed oefening baart kunst  :D

Groetjes Joyce
Een gezellige taart is de moeite waard!

van funcakes hardt de fondant sowieso niet uit.
Maar ik moet zeggen, dat de chocofondant van bakels ook veeel langer nodig heeft dan de normale fondant :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs