1

Onderwerp: welke machine kan bastognekoeken kruimelen en mixen?

Beste collegataartenbakkers!

Ik weet dat er al veel berichten zijn over keukenmachines,maar daar vind ik helaas geen antwoord op mijn vraag:

Ik ben op zoek naar een keukenmachine die bastognekoeken kan kruimelen (ben gek op monchoutaart!) maar die ook gewoon beslag e.d. kan mixen.

Wie kan mij verder helpen? In de winkels waar ik tot nu toe ben geweest kan niemand vertellen of de koeken er ook mee gekruimeld kunnen worden.

Ik hoop dat iemand een geschikte machine weet! Alvast bedankt!

2

Re: welke machine kan bastognekoeken kruimelen en mixen?

ik kruimel mijn koekjes altijd met mijn staafmixer. Maar het lijkt mij dat het ook kan in een normale keukenmachine, niet direct de K275/271 bijv. maar een keukenmachine met van die hakdingen ( :/ ) die moet dat wel kunnen

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Ja dan heb je idd toch gauw 2 apparaten nodig. Maar ik heb een tijdje terug (denk al 1,5 jaar ofzo) bij de lidl een nep quickchef gekocht (de echte quickchef is van tupperware maar DUUR!) voor nog geen 10 euro! Wie weet komt ie binnenkort weer eens in de folder, of misschien hebben ze zoiets wel bij de blokker ofzo. Is misschien een alternatief?

4

Bostogne koeken in een zak doen en dan met de deegrol erover heen.

Maar dat bedoel je vast niet  :D

Met een hakselaar gaat het ook die zit bij mijn staafmixer en daar kan ik ook evt noten of chocola mee hakken.
Misschien een uien hakker die lag hier vorige week nog bij de lidl.

Christine.

5

ik heb ooit een klein machientje bij de Blokker gekocht, zit een blender op en wat dingen om te hakselen. net zo een als deze:

http://link.marktplaats.nl/372480373

Groetjes, Dorothea.

6

ik heb sinds kort een blender erbij... En ik kan niet meer zonder... staafmixer ofzo kruimelt vrij snel...

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

7

Bedankt voor jullie reacties.

Zo'n blenderachtig apparaat heb ik ook ooit bij de Blokker gekocht, maar daar nog nooit mijn koeken in geprobeerd de kruimelen. Dat ga ik dan nu maar eens doen  :) !

Een gecombineerd apparaat heb ik nog niet gevonden! Begin er sterk aan te twijfelen of wat ik zoek wel bestaat...  :/

8

Ben er bang voor... vaak is het, hoe meer functies een apparaat heeft, hoe minder goed ie per functie is.
En als er iets aan kapot gaat, ben je wel gelijk al je functies kwijt! Dat is dan weer het 'voordeel' van meerdere apparaten  :D