1

Onderwerp: Niet te zoete taart.. Ideën?

Hallo allemaal!

Binnenkort wordt mijn moeder 50. Ze wil zelf heel graag een leuke zelfgemaakte taart, maar -zo zegt ze- deze taarten zijn altijd "te zoet". Ik ben zelf op zoek naar een niet te zware/machtige, en zeker niet erg zoete taart.

Ik ga de taart in ieder geval bekleden met marsepein (zelfgemaakt), maar ik heb dus geen idee wat lekker is hierbij. Chipolata wordt erg op prijs gesteld, maar ik denk dat dit, in combinatie met de marsepein, erg zoet wordt...

Hebben jullie misschien nog ideetjes voor de perfecte -niet te zoete- taartvulling/ -bodem???

Groetjes, Selina

2

Re: Niet te zoete taart.. Ideën?

misschien lemoncurd en citroenbavarois

3

ik heb zelf een moeder die niet van dat zoete houdt.

nou deed ik altijd dijkjes spuiten en afsmeren met zelf gemaakt bc (1:1 geloof ik of een andere  :think: ) iniedergeval ik kreeg steeds te horen dat hij té zoet was.

ik had veel goeie dingen van de bc mix gelezen dus dacht, ja dit ga ik proberen.
En nu zegt ze dat hij precies goed is  :Y

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

4

hallo Selina,wat ik vaak doe is de botercrememix van de webshop en dan nog wat citroen of van dr. oetker of patidess en dat smaakt lekker fris .
suk6  Carla

5

Dankjewel voor  de suggesties! Ik denk dat ik voor de lemoncurd ga, en de bc inderdaad met een klein beetje citroensap aanmaak, om het hele zoete eraf te halen. Morgen gelijk beginnen... Hoop dat t een beetje gaat lukken...  :lol:

6

Ik zou ook gaan voor citroen of limoenbavarois (lekker luchtig) en citroenjam of lemon curd. Dat zure combineert heel erg goed met het zoet van fondant/marsepein.

Groetjes, Elly