1

Onderwerp: Hoe krijg ik fondant mooi olifant grijs??

Hallo, 

Ik hoop dat ik dit keer wel goed sta :o

Graag wil ik weten hoe ik fondant in olifant grijs kan krijgen.
Ik moet/wil de olifant maken die hier ergens op het forum staat in de taartenparade, maar kan in de webshop geen grijze kleurstof vinden :/  Of kijk ik niet goed???? Marsepein lusten we niet.

Ik hoop dat iemand het weet!

groetjes

Groetjes Irina

2

Re: Hoe krijg ik fondant mooi olifant grijs??

Ik heb ooit voor een olifant wit met een beetje zwart gedaan en ik geloof een heel klein beetje licht-bruin ( teddy-bruin ) om het felle grijs eraf te krijgen.

3

klein beetje zwarte kleurstof (extra black). Wat bij mij nog beter werkt is voorgekleurde zwarte fondant met wit mengen.

4

Bedankt voor de tips!
Ik dacht zelf ook al aan een heel klein beetje zwart, maar omdat ik laatst aqua had gekleurd en er maar een piep drupje door had, toen al gelijk de goede kleur kreeg(als op het potje) dacht ik dat het bij zwart ook wel zo zou zijn..dus durfde het niet aan.

Maar inderdaad kan het ook mengen!

Bedankt!

Groetjes Irina

5

Rolu schreef:

Bedankt voor de tips!
Ik dacht zelf ook al aan een heel klein beetje zwart, maar omdat ik laatst aqua had gekleurd en er maar een piep drupje door had, toen al gelijk de goede kleur kreeg(als op het potje) dacht ik dat het bij zwart ook wel zo zou zijn..dus durfde het niet aan.

Maar inderdaad kan het ook mengen!

Bedankt!

Bij zwart krijg je niet gelijk de juiste kleur hoor. Daarom kopen de meeste mensen ook voorgekleurt zwart. Die is niet makkelijk zelf te maken ;)
Ik gebruik ook altijd zwart om mooi grijs te krijgen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Je kunt ook een klein stukje met zwarte kleurstof goed doorkleuren en daar dan steeds wat wit fondant/marsepein bij doen, totdat je de gewenste kleur hebt. Je loopt hierdoor niet het risico ineens een te donkere kleur te hebben.

7

ik heb vanochtend toevallig een olifantenbolletje gemaakt met witte fondant en voorgekleurde zwarte fondant...ging prima!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

8

Judy schreef:

ik heb vanochtend toevallig een olifantenbolletje gemaakt met witte fondant en voorgekleurde zwarte fondant...ging prima!

Super, ik heb nog zwarte voorgekleurde fondant liggen en ook wit :Y Dus eerst dat maar eens proberen!
Bedankt voor alle tips!!!
Mocht dit niet lukken dan inderdaad maar met zwarte kleurstof!

Mijn dank is groot ;)

groetjes

Groetjes Irina

vragen over kleuren van fondant/marsepein---> [move]---> bekleden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs