1 Laatst bewerkt door grietje (26-08-2010 11:31)

Onderwerp: een paar vraagjes: Barbietaart van tulbandvorm..

Ik wil vandaag gaan bakken voor een barbietaart. Ik wil dat gaan doen met een tulbandvorm. Nu moet daar nog wel iets bovenop komen. Dus wil ik ook in een klein glazen schaaltje een kleine biscuit bakken. Dat wil ik dan daarna een beetje in model snijden.
Nu heb ik een paar vragen:
Kan ik die tulband en dat kleine schaaltje tegelijk in de oven doen?
Of hebben ze een verschillende baktijd? In de tulband gaat namelijk veel meer beslag.
Als ik dan de taart heb, heb ik in de tulband natuurlijk een flink gat zitten. Hoe vul ik dat op?
Vulling of restjes biscuit?

De barbie die ik ga gebruiken heeft bij de vorige taart al een beenamputatie ondergaan. ;)  Haar benen konden er niet meer aan, dus die zijn in de kliko verdwenen.

Groetjes Gerien

2

Re: een paar vraagjes: Barbietaart van tulbandvorm..

Echt niemand????

Groetjes Gerien

3 Laatst bewerkt door Ottolien (26-08-2010 11:47)

Jawel ;)
De how to en dan projecten en barbie kiezen (linkerkolom) en dan is de how to ook gemaakt met een tulband!!

Enne ik zou het niet tegelijk bakken idd ivm het tijdsverschil en als je de oven te vroeg opent kan de grote tulband instorten. Maar misschien ben ik ewoon voorzichtig O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Bij die how-to staat dat de barbie er met benen en al ingezet wordt. Maar ik heb een barbie zonder benen. Dus ik hoop dat iemand een tip heeft hoe ik dat gat kan opvullen.
Ik was al bang dat het geen goed idee is om een kleine vorm bij een grote te zetten. Dan bak ik ze wel apart.  :/ Kost wel heel wat meer tijd, helaas!

Groetjes Gerien

5

De biscuit zul je waarschijnlijk toch wel bij moeten snijden met die restjes zou ik dat gat opvullen met botercreme plakken en dan op laten stijven in koeling..

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

6

Dat is denk ik ook het beste.
Omdat ik het niet in een keer kan bakken, pak ik nu maar een grotere vorm. Die paste ook niet samen met de tulband. Nu kan ik die biscuit helemaal versnijden tot een bolletje bovenop. Dan houd ik genoeg over om het gat op te vullen.

:/  :/  :/ Ik heb iets te veel beslag in mijn tulband gedaan.
Hij staat op het punt om te gaan overlopen. Ik durf eigenlijk niet meer in mijn oven te kijken  :nooo  :nooo
dat gaat waarschijnlijk een 'leuke' foto opleveren :+

Groetjes Gerien

7

Nou, overlopen heeft hij dus toch niet gedaan. Daar was ik wel erg blij mee.
Maar helaas, de biscuit bleef in de vorm vastzitten. Snik!
Nu ligt hij in een paar stukken op mijn rooster af te koelen.
De volgende biscuit zit nu in de oven. Een vierkante.
Ik ga nu toch weer volgens de repenmethode een bolvorm maken.
De tulband was dus geen succes. :nooo

Groetjes Gerien

8

ik heb pas ook een barbie gemaakt , met tulband en een blanda (bolvorm) van 15cm

en beide tegelijk erin

ging prima , en anders de tulband iets meer naar achter zetten en de blanda vooraan dan heb je m er zo uit

en je hoeft niets bij te snijden , pastte perfect op elkaar

ik had alleen wel een hele barbie , en heb wel het ''gat'' wat gedicht met biscuit

miss dat je onder de blanda dan een kartonnetje kunt doen ?

zodat ie niet verder kan zakken

s6 , het is wel heel leuk om te maken  :D

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

9

mijn 2de biscuit is wel gelukt. Ik heb pas ook een barbietaart gemaakt. Met de repenmethode heb ik toen een bolvorm gemaakt. Dat is toen goed gelukt. Dat ga ik nu maar weer doen.
De tip van dat kartonnetje is wel een goed idee. Die ga ik onthouden!!
Ik weet niet of ik weer snel mijn tulband ga gebruiken. De biscuit bleef vast zitten waardoor hij helemaal in stukken eruit kwam.
Hoe zou ik dat kunnen voorkomen?

Groetjes Gerien

10

Heb je de vorm goed ingevet?

Groetjes, Marjan

11

mlinden schreef:

Ik heb hem helemaal ingevet.
Ik heb normaal vloeibare boter. Je weet wel uit zo'n fles. Die was op, toen heb ik gewone margarine gebruikt. Misschien is dat het probleem.
Want ook uit mijn vierkante vorm kwam de biscuit maar moeizaam los. Ik was bang dat hij ook in stukken zou gaan. Maar dat gebeurde gelukkig niet.
Voor het volgende baksel toch weer de vloeibare kopen.

Groetjes Gerien

12

grietje schreef:
mlinden schreef:

Ik heb hem helemaal ingevet.
Ik heb normaal vloeibare boter. Je weet wel uit zo'n fles. Die was op, toen heb ik gewone margarine gebruikt. Misschien is dat het probleem.
Want ook uit mijn vierkante vorm kwam de biscuit maar moeizaam los. Ik was bang dat hij ook in stukken zou gaan. Maar dat gebeurde gelukkig niet.
Voor het volgende baksel toch weer de vloeibare kopen.

Ik gebruik altijd bakspray en als dat op is vloeibare boter. Eigenlijk nooit problemen, dus misschien dat het idd door de margarine komt. Minder vet.

Groetjes Marjan

Groetjes, Marjan

13

Ik heb hem nu gewoon in een ronde kom gemaakt met allemaal repen. Dat is goed gelukt. Ik heb haar al afgeleverd bij de jarige. Ze is er erg blij mee!!
Hij staat hier:http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126084281

Groetjes Gerien