1

Onderwerp: Taart voor mijn dochter der eerste verjaardag (TIPS)

Ik wil volgende week een taart maken voor mn dochter der eerste verjaardag.
Ik heb wel eens eerder een taarten gemaakt maar die werden geen succes. Of de bodem mislukte helemaal of ze werden heel droog.
(heb ook bescuit mix recept van deze site geprobeerd naar die werd maar 2 cm hoog)

Heeft iemand tips en recepten voor een lekkere taart bodem die hoger word dan 2 cm:)

En waar kan ik het makkelijkst mee bekleden om een goed en strak resultaat mee te krijgen met marsepijn of met fondant?

En hebben jullie nog tips voor een leuke taart, versiering enz.

Alvast bedankt!

Kim

2

Re: Taart voor mijn dochter der eerste verjaardag (TIPS)

Uhm, mix van de hebshop; altijd hoge biscuits hier!

Carpe diem... Of pluk eens een taartje!

3 Laatst bewerkt door Jon (25-08-2010 23:11)

Uhm, mix van de hebshop; altijd hoge biscuits hier!

En ik vindt marsepein het makkelijste werken, wordt bij mij altijd véél strakker als fondant.

Carpe diem... Of pluk eens een taartje!

4

Ik heb ook een keer een hele lage bisquit gehad.
Na een evaluatie van het bakproces kwam ik er achter dat ik was vergeten de eieren goed warm te maken voor ik ze ging opkloppen.

Daarna ging het niet meer fout (naja, 1 keertje dan toen ik met te veel haast iets bakte.)

Voor een mooie hoge taart dus eerst een paar minuten de eiren in een bakje warm water leggen en daarna lekker lang mixen tot het er bijna uit gaat zien als badschuim.

Veel succes!

Ps.
(je kan altijd nog een gewone cake bakken als het echt niet lukt, dat is ook heel lekker :P Maar wel een beetje machtig)

Ps.
Of je kan een dadeltaart maken, of een appeltaart, of een aarbeientaart, of monchoutaart, of chocoladetaart, of brownies, of limoencake, of naar de plaatselijke banketbakker gaan :+

In mei leggen alle vogels een ei
En in Maart.... Bak ik daarvan een Taart !!!