1

Onderwerp: rechthoekige taart 15 pers..welk formaat bakblik?

Ik ben me de hele middag al suf aan het zoeken maar ik kom er niet uit!!
Ik ga een piratenvlag maken met een doodskop erop voor de verjaardag van de kleine van mijn schoonzusje. Alleen is het voor +/- 12-15 personen, iets meer is altijd goed maar niet heel veel meer. Ik wil misschien als verrassing voor m'n zwager boobies maken aangezien ze op dezelfde dag jarig zijn.
Hij moet dus rechthoekig worden en wil er glooing (weet niet of ik het goed schrijf???) in maken zodat het een beetje op een wapperende vlag lijkt.
Dus nu ff weer to the point :lol:  :Y  wie kan mij helpen met welke maat bakvorm ik beste kan gebruiken? Heb al gekeken naar m'n ovenschalen, braadslee e.d. maar daar kan ik dan bijna 35 stukken uithalen. Dat word beetje teveel van het goede!!
ik hoop dat iemand me kan helpen!!

Thanx anyway!!!

Groetjes Sabrina

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

2

Re: rechthoekige taart 15 pers..welk formaat bakblik?

En als je die braadslee nou gebruikt en de helft van je gebakken kapsel nou invriest?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Ik heb ook wel eens mijn vierkante biscuit kleiner gesneden tot een mooi maatje. Jij houd dan een halve biscuit over, mooi voor een volgende keer.
Ik heb er toen cakeballetjes van gemaakt.

Groetjes Gerien

4

Wat kan een mens toch af en toe moelijk doen!!! Of goed gezegd moeilijk denken!!!
Ik heb afgelopen week het boek 'taart en cake decoraties' van Paris Cutler gekocht en wat stond daar in.....Hoe je een rechthoekige taart kan maken!!! Helaas was mijn taart inmiddels al af....
Maar hier zoals ie is beschreven.
Vierkante taart bakken en in 3 lagen snijden. Bodem laten liggen, 2 andere lagen eraf halen en middelste laag door de helft snijden. Een helft aan het vierkant plakken met bc of wat je ook gebruikt en daarna tweede laag idem dito! Maar dan wel halve laag op het vierkant ivm stevigheid en naden e.d.
Zo kun je dus van een vierkant taart van 20cm een taart van 20x 30 maken!
Hoe wil je het makkelijker hebben?
Hopelijk help ik hier anderen mee en het hoeft niet allemaal zo moeilijk te zijn!

In ieder geval bedankt voor het meedenken!!!

resultaat staat op piens-pie.mijnalbum.nl

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!