1

Onderwerp: Taart voor dochter der 1e verjaardag (TIPS)

Ik wil volgende week een taart maken voor mn dochter der eerste verjaardag.
Ik heb wel eens eerder een taarten gemaakt maar die werden geen succes. Of de bodem mislukte helemaal of ze werden heel droog.
(heb ook bescuit mix recept van deze site geprobeerd naar die werd maar 2 cm hoog)

Heeft iemand tips en recepten voor een lekkere taart bodem die hoger word dan 2 cm:)

En waar kan ik het makkelijkst mee bekleden om een goed en strak resultaat mee te krijgen met marsepijn of met fondant?

En hebben jullie nog tips voor een leuke taart, versiering enz.

Alvast bedankt!

Kim

Re: Taart voor dochter der 1e verjaardag (TIPS)

Hoi Kim

Lekkerste bodem krijg je met de biscuitmix van de webshop. Heerlijk luchtig en hoog.
Voor een beginner is marsepein het makkelijkst: is wat steviger dan fondant en minder kans op scheuren.
Je kan voorgekleurde of blanke kopen en dan zelf kleuren (ook verklrijgbaar bij de webshop).

En qua versiering...tja wat je zelf wilt.
1 jaar is speciaal, 1e verjaardag maar je kleine heeft vast nog niet een uitgesproken smaak. Heeft ze iets favoriet, bumba of teletubbies? Wellicht kan je die puzzelen op de taart.
Of anders gewoon heel vrolijk maken met sterren, bloemen, haar naam.
Qua vulling: makkelijk doen: gewoon laagje jam en botercreme of slagroom of bbr.

Kijk even bij de taartenparade rond, er zijn zat voorbeelden (of gebruik de zoekfunctie)

Succes

PS: je vraag staat in de verkeerde rubriek: je hoort thuis bij "bakken en vullen" of "decoratie"...
Deze rubriek is alleen om gemaakte taarten te showen, dus straks ook jouw eindproduct.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3

Ik heb je topic eventjes gemeld, lijkt me meer iets voor Bakken en Vullen i.p.v. Taartenparade ;)

Groetjes, Laura! :)

4

[MOVE] --> Bakken&Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag