1

Onderwerp: Spoed: Beslag in een bakvorm 12,5 x 12,5

Hoi,

Wie kan me helpen?

Ik heb een bakvorm van 12,5 x 12,5 alleen weet ik niet de inhoud van het beslag. Ik werk zelf met de mix van de shop. Wie weet hoeveel mix, ei en water ik moet gebruiken?

Alvast bedankt.

Wat een leuke maar "Oh Zo Hebberige" hobby.... Hoop er toch wel mijn werk van te kunnen gaan maken.

2

Re: Spoed: Beslag in een bakvorm 12,5 x 12,5

Hoe hoog is je vorm?

er is een makkelijke rekensom om dat uit te rekenen voor elke maat. namelijk per 500 ml inhoud reken je 1 ei, 65gram mix en 6,5 gram (= altijd 10% van de oeveelheid mix)water. inhoud kun je meten door te kijken hoveel gram of liter water je kwijt kunt in de vorm. heb je een bakrand. dan kun je er niets in mikken (loopt er uit namelijk  ) en moet je anders rekenen. in jouw geval 24 cm x 24 cm x hoogte (ik doe meestal 6 a 7 cm) van de vorm. dus bijvoorbeeld 24x24x6 =3456 dit rond ik dan af naar 3500 ml dus dan zou ik dat is 7x 500 dus 7 eieren en 455 gram mix en 45,5 ml water. zo, nu kun je het voortaan zelf uitrekenen

Groetjes Gerlinde

3

Daar hebben we toch een tabel voor? Dan neem je de helft van 25.
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

4

Dank jullie wel dames!

@ Gerlinde: Mijn bakvorm is 7,5 cm hoog!
Bedankt voor je handige rekensom!
Die heb ik genoteerd  :thumb:

@ InekeGoe: Wat ik nu ga schrijven is heel blond hoor, maar de tabel heb ik idd, maar dus nooit aangedacht om de helft van 25 te nemen  :o  :o  :o  :o  Daarbij zeg ik het zelf maar even, heb vandaag idd mijn haar weer wat blonder gemaakt haha  :lol:

Nogmaals bedankt dames  :thumb:

Wat een leuke maar "Oh Zo Hebberige" hobby.... Hoop er toch wel mijn werk van te kunnen gaan maken.