1

Onderwerp: [FEEDBACK] Eerste opdracht & eerste tiara

Ik bak al een tijd en voor kerst vorig jaar had ik voor het kerstdiner op school een taartje gemaakt. Een moeder van school vroeg mij vorige week of ik taarten in opdracht maak. Daar heb ik natuurlijk 'ja' op gezegd (wel eerlijk verteld dat het de eerste keer in opdracht zou worden) want taart maken is natuurlijk leuk!!

Dus voor morgen een taart voor haar dochter gemaakt. Ik kreeg de vrije hand: als hij maar roze is. Dus toen ben ik tiara's gaan spuiten met icing en een met fondant. Er zijn 4 icing tiara's gebroken maar deze is heel gebleven!!  En ik heb nog een reserve en ook nog een strik voor als die dingen het allebei begeven. Ja, ja, ik heb erg veel vertrouwen in mijn spuitkunst. Hahaha! Maar eerlijk: ik ben wel een beetje trots op het eindresultaat.

Gevuld met kersenjam en chocolademousse  :9

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZY6IV4VB-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JLUZ6JS-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D6YHKODM-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-USKKP6ZS-D.jpg

Graag jullie opmerkingen/mening/tips!

Bedankt voor het kijken!

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

2

Re: [FEEDBACK] Eerste opdracht & eerste tiara

je zou niet zeggen dat dit pas je eerste opdracht is. De tiara is prachtig! de taart zit strak in zijn velletje. De letters zijn mooi.

Ik zelf zou enkel de versiering en dan met name op de taart (bovenkant) iets meer 3D gemaakt hebben (vleugeltjes een beetje vouwen) en misschien wat meet kleur afwisseling.

Het zal zeker niet je laatste bestelling zijn!

groetjes Jaan

3

Ik vind het een lief taartje en deze (exact dezelfde) tiara ligt/hangt bij mij nu te drogen boven op de kast maar dan in het lichtroze voor mijn nichtje. Als ik die van jou zo bekijk dan zal ik hem nog een keertje moeten overdoen met wat dikker gerold fondant. Heb nu een kleine rol uit de sugargun genomen. Ben benieuwd maar ik vind de jouwe erg geslaagd.

4

Ik vind het een lief taartje en deze (exact dezelfde) tiara ligt/hangt bij mij nu te drogen boven op de kast maar dan in het lichtroze voor mijn nichtje. Als ik die van jou zo bekijk dan zal ik hem nog een keertje moeten overdoen met wat dikker gerold fondant. Heb nu een kleine rol uit de sugargun genomen. Ben benieuwd maar ik vind de jouwe erg geslaagd.

5

jaan schreef:

je zou niet zeggen dat dit pas je eerste opdracht is. De tiara is prachtig! de taart zit strak in zijn velletje. De letters zijn mooi.

Ik zelf zou enkel de versiering en dan met name op de taart (bovenkant) iets meer 3D gemaakt hebben (vleugeltjes een beetje vouwen) en misschien wat meet kleur afwisseling.

Het zal zeker niet je laatste bestelling zijn!

groetjes Jaan

Dank voor je tips! Ik ga er zeker mee aan de slag!

Groetjes, Fleur

6

mrs.cake schreef:

Uiteindelijk is mijn tiara van icing rechtop blijven staan. Fondant vond ik wel een heel gedoe. ik heb geen gun dus ik heb het fondant verwarmd en in een spuit gedaan (tip op het forum). Desondanks was het een hels karwei.  :(

Groetjes, Fleur

7

Misschien een hels karwei...maar een mooi resultaat! Daar mag je trots op zijn :Y

Ieder moment is een taartmoment
Groetjes, Harriët

8

Misschien een hels karwei...maar een mooi resultaat! Daar mag je trots op zijn :Y

Ieder moment is een taartmoment
Groetjes, Harriët