1

Onderwerp: Droogtijd tylose strik?

Ik wil een strik gaan maken. Vorig keer was deze compleet mislukt, geen tylose :s
Ik heb nu tylose besteld en zodra het pakje er is wil ik natuurlijk een strik gaan maken.
Maar hoe lang moet ik de lussen laten drogen voordat ik deze in elkaar kan zetten. Droog je ze open in de lucht, of kan ik het in een afgeschermde bak (taartdoos van tupperware) doen? Dit vind ik namelijk wel iets hygienischer. Maar als het dan niet droogt, schiet het natuurlijk nog niet op.

2

Re: Droogtijd tylose strik?

Ik laat ze meestal een dag drogen gewoon in de open lucht, wel met wat keukenrol erbovenop tegen stof, dan de strik in elkaar zetten en dat laat ik ook een dag drogen. Ik gebruik voor strikken enzo meestal Pettinice van Bakels, ik vind dat deze best snel droogt, het kan dus zijn dat andere merken fondant wat langer tijd nodig hebben om te drogen.

3

Doe je door die Pettinice dan nog wel tylose?

4

Marnieflor schreef:

Doe je door die Pettinice dan nog wel tylose?

Ja, ik doe hier nog ongeveer een half theelepeltje tylose doorheen. Ik meng de tylose met de fondant en laat dit dan nog een uurtje rusten (ingepakt in huishoudfolie) en dan voor gebruik heel goed doorkneden.