Re: Siliconen mal zelf maken?
Ik zie dat dit al een wat oudere topic maar als er al iets bekend is heb ik ook wel interesse.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Siliconen mal zelf maken?
Ik zie dat dit al een wat oudere topic maar als er al iets bekend is heb ik ook wel interesse.
Ik ook, ik ook!
Ik heb eventueel ook wel interesse.
Zijn die kant en klare molds wel voedselveilig? Kan daar namelijk niks over vinden op de site.
Groeten
Audrey
Er zijn meerdere bedrijven voor siliconen en gietrubber.
obeelix.com / siliconesandmore/ formx.nl
Groeten petra
Hallo,
ik heb me nog eens verdiept in het laten versturen van spullen vanuit Amerika en denk toch dat het een lastig iets wordt.
Je moet nl ook nog invoerrechten betalen, iig 19% over de totale waarde (dus ook de verzendkosten)
Lees dit maar eens: http://forum.viva.nl/forum/Digi/online_ … ages/17866
Ik zet het plan even in de ijskast omdat ik bang ben straks voor onaangename financieele verrassingen te komen staan.
Hallo,
ik heb me nog eens verdiept in het laten versturen van spullen vanuit Amerika en denk toch dat het een lastig iets wordt.
Je moet nl ook nog invoerrechten betalen, iig 19% over de totale waarde (dus ook de verzendkosten)
Lees dit maar eens: http://forum.viva.nl/forum/Digi/online_ … ages/17866
Ik zet het plan even in de ijskast omdat ik bang ben straks voor onaangename financieele verrassingen te komen staan.
Oeps..heb je net een mailtje gestuurd en zie daarna pas je post.
Duidelijk en helemaal begrijpelijk!
Wow,
Ik wist niet dat mijn vraag zo veel reacties zou losmaken!
Aangezien ik even moest wachten op een antwoord heb ik gewoon de stap gewaagd en 1 Kg gekocht bij siliconesandmore. Uiteindelijk was het ook echt niet duur als ik het vergelijk met een kant en klare mal.
Ik had enkele vragen gewoon via het contactformulier gesteld en kreeg altijd direct antwoord.
En de resultaten waren echt geweldig! Ik heb ook gekeken op de andere sites maar dat vond ik te onduidelijk en er werd ook niet echt gereageerd op mijn vragen. Daarbij waren die veel duurder .
Hoe dan, ook ik kan het iedereen aanraden om het zelf eens te proberen.... en de volgende resultaten zal ik zeker ook posten hier!
Hey, leuk om te lezen dat het goed gelukt is. Was het niet onhandig dat het vloeibaar is (neem aan dat je de kit culinair hebt gekocht)? Waar heb je mallen van gemaakt?
Ik had het volgende nog naar Form X gemaild:
verkopen jullie ook voedselveilig materiaal om zelf mallen te maken? Het liefst als een kneedbare substantie.
Kreeg dit antwoord:
De enige siliconenrubber die voedselveilig is, is de Smooth-Sil 940. Dit is een gietbare siliconenrubber.
Deze rubber kan eventueel wel verdikt worden met de thivex. Dan kan een kwastbare/spatelbare massa verkregen worden.
Alle andere rubbers die wij hebben zijn niet veodselveilig goed gekeurd.
Kost ongeveer 50 euro de kilo.... Niet echt interessant dus.
Hallo!
Beetje laat, maar beter laat dan nooit ....
Gieten was echt heel makkelijk met deze blokjes. Ik kan me voorstellen dat wanneer je hele grote dingen hebt waarvoor je veel siliconen nodig hebt dat je dan liever kneed of de siliconen erop duwt, maar gieten bleek echt kinderspel.
Had inderdaad die kit culinair gekocht.
Dat Silgel heb ik bekeken. maar dat is echt veel duurder.. bijna 60 euro om in huis te hebben! Daarbij is dat veel stijver dan deze siliconen en dat is lastig als je vormpjes wilt maken waaruit het materiaal makkelijk moet losmaken....
Maar goed misschien ben ik ook een beetje bevooroordeeld, want vond de service gewoon erg sympathiek.
Heb je misschien foto's gemaakt van je gemaakte mallen Taartengroentje?
Heb je misschien foto's gemaakt van je gemaakte mallen Taartengroentje?
wil ik ook wel graag zien.
Hey!
Ik heb geen foto gemaakt van de mal zelf maar wel van het blokje. Ik heb de mal natuurlijk nog dus ik zal een foto maken en hierop zetten zodra ik snap hoe dat werkt
Hey!
Het kan aan mij liggen maar ik snap niet hoe ik hier foto's moet posten .
Ik heb de foto ook gestuurd naar siliconesandmore.com want die vinden het leuk om mooie resultaten van gebruikers op hun site te zetten of te gebruiken voor handleidingen... misschien wordt ik nog eens beroemd
Op deze link kan je het vinden: http://www.siliconesandmore.com/Toepass … emallen/14
De foto is van mijn siliconen kopie van Duplo blokken. Ik heb rode fondant gebruikt en het resultaat is echt super (al zeg ik het zelf) .
Hey!
Het kan aan mij liggen maar ik snap niet hoe ik hier foto's moet posten .Ik heb de foto ook gestuurd naar siliconesandmore.com want die vinden het leuk om mooie resultaten van gebruikers op hun site te zetten of te gebruiken voor handleidingen... misschien wordt ik nog eens beroemd
Op deze link kan je het vinden: http://www.siliconesandmore.com/Toepass … emallen/14
De foto is van mijn siliconen kopie van Duplo blokken. Ik heb rode fondant gebruikt en het resultaat is echt super (al zeg ik het zelf) .
Voortaan gaan we zelf alle malletjes maken...hihi! Ik ga het door dit topic zeker een keer zelf proberen, bedankt voor het delen!
wauw..da's goed gelukt dus...hmmm, ik ga daar ook eens aan denken...
heel gaaf gemaakt hoor. Nou zo'n pot wil ik ook wel bestellen Ga het topic nog maar eens van voor af aan lezen
Ik heb ook heel lang gezocht naar siliconen om een mal te maken. Bij Makeyourownmolds.com zijn prachtige producten te koop, maar in Dollars. Omdat ik een vervelende ervaring heb met invoerrechten durf ik het niet aan hier te bestellen.
Uiteindelijk bij Siliconsandmore.com terecht gekomen (mede door jullie). Daar heb ik geweldige adviezen gekregen over hoe ik het beste te werk kan gaan. Ik kan niet wachten tot ik aan de slag kan.
Let trouwens wel op dat je de culi-set besteld en niet de starterset (die is nl. niet op voedselveiligheid getest, de culi wel) Morgen komt ie binnen!!!
Ik heb de mensen van Siliconsandmore.com op deze site gewezen en op de site van Makeyourownmolds.com. Hopenlijk kunnen zij die andere producten (o.a. kneedbare silicone i.p.v. gieten) voor ons importen!!
Ik heb ook heel lang gezocht naar siliconen om een mal te maken. Bij Makeyourownmolds.com zijn prachtige producten te koop, maar in Dollars. Omdat ik een vervelende ervaring heb met invoerrechten durf ik het niet aan hier te bestellen.
Uiteindelijk bij Siliconsandmore.com terecht gekomen (mede door jullie). Daar heb ik geweldige adviezen gekregen over hoe ik het beste te werk kan gaan. Ik kan niet wachten tot ik aan de slag kan.
Let trouwens wel op dat je de culi-set besteld en niet de starterset (die is nl. niet op voedselveiligheid getest, de culi wel) Morgen komt ie binnen!!!
Ik heb de mensen van Siliconsandmore.com op deze site gewezen en op de site van Makeyourownmolds.com. Hopenlijk kunnen zij die andere producten (o.a. kneedbare silicone i.p.v. gieten) voor ons importen!!
Dat laatste zal fijn zijn als dat zou lukken, want het gieten houd mij dus nu nog tegen.
Super bedankt voor je tip! Ik heb vandaag ook een setje bij siliconesandmore.com besteld en hoop morgen hiermee aan de slag te kunnen. Nu maar hopen dat het zo makkelijk is als ze zeggen.
Ik wil graag een mal maken van zo'n computermuis voor mijn vriend. Ik wil hier een soort van gebakjes van maken.
Ik kan niet wachten, denk dat ik in de slaapzak voor de brievenbus ga liggen
Thnx!
Hallo hallo?
Toevallig gisteren iets gevonden op siliconesandmore een nederlandse website maar weet niet of hier iemand is met ervaring??
Welke siliconen zijn te gebruiken?
Is het makkelijk?
Waar moet ik rekening mee houden?
Wat is een normale prijs?alvast bedankt voor de hulp!
Hallo,
Ik heb bij hen een heel aantal zaken gekocht en op de site staan ook enkele voorbeelden van mijn mallen en (zeep) resultaten.
Ik heb de silliconen van hen in huis en er al diverse (zeep) mallen mee gemaakt... Omdat een kennisje van me ook taarten maakt heb ik ook een experiment met de cullinaire silliconen gedaan.
Omdat taart in de categorie voedsel valt moet je echt alleen de cullinaire silliconen gebruiken om mallen te maken.
De "gewone" silliconen zijn wel geschikt voor zeep etc, maar zeker niet voor voedsel.
Het is niet per definitie moeilijk om mallen te maken, maar het vergt wel enig geduld en precisie maar dat heb je geloof ik toch al nodig om taarten te maken
Het belangrijkste is bijvoorbeeld dat je goed begint met schoon materiaal, een duidelijke "moedermal" van bijv "Acrystal Prima" dat veel sterker is dan gips (maar een beetje lastig mengen omdat de verhouding berekenen echt even rekenen is)
Een normale prijs ? Geen idee eigenlijk maar mijn ervaring met Sillicon and more is dat ze erg goed materiaal leveren en bij elke bestelling krijg je een uitgebreide handleiding...
Andere handleidingen zijn er online ook te vinden en er is ook een forum afdeling waar vragen gesteld kunnen worden. (Waar ik de vraag over de duplo blokken trouwens ook gezien heb )
Groetjes, Mar
Gisteren mijn pakketje met siliconen ontvangen en meteen aan de slag gegaan. Bij het pakketje zat een duidelijke handleiding met een paar handige tips. Helaas had ik de kiertjes niet helemaal dicht gesmeerd en leek het even mis te gaan omdat de siliconen uit mijn bakje liep. Snel even een beetje klei op het gat geduwd en alles was gered . 2 uurtjes later de vorm uit de mal getrokken (een oude computermuis van mijn vriend) ik wist niet wat ik zag!! Een haarscherpe en perfecte mal, helemaal zelf gemaakt
Ik heb chocola gesmolten en in de mal gedaan. Daarna met de mal gedraaid totdat de chocola was gestold. Achter de chocola heb ik dikke griesmeelpap gegoten en laten afkoelen in de ijskast.
Resultaat was echt verbluffend!
Volgende week even kijken of ze mijn vorbeeld op de site willen plaatsen, ben namelijk best een beetje trots.
Taarten groentje hoe kan ik de foto's op siliconesandmore.com krijgen??
Groetjes,
Sannepan
Sannepan:
Dit staat op hun website:
Uw creatie
Heeft u zelf iets moois gemaakt met onze materialen en wilt u dat laten zien? Stuur dan een e-mail naar info@siliconesandmore.com met daarin:
* Uw naam
* Een titel
* Een beschrijving
* Evt. een link naar uw website
* De betreffende foto
Uw werk komt dan na screening op deze voorbeeld pagina te staan met evt. een link naar uw website.
Ohw ja ik heb het gevonden ik hoop dat ze m zullen plaatsen, maar ik verwacht van wel, mn vriend vondt m super!!
Ik vertrek morgen op vakantie maar zal als ik terug kom vragen om mijn foto te posten.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Groetjes
Ik heb ook een setje Siliconen Culinair gekocht nadat ik lang getwijfeld heb. Gelukkig maar want de prijs was ondertussen gedaald en ik moet zeggen dat het me 100% is meegevallen.
Mijn vriendin is helemaal gek van Mini's dus leek het me een leuk idee om een marsepein mini te maken. Dus een model mini gepakt kiertjes dichtgesmeerd met boter, in een bakje gezet en vervolgens de siliconen eroverheen gegoten.
Na 2 uur ontmald, het dakje erin geduwd met witte marsepein en daarna de rest met rode marsepein opgevuld.
1 uurtje in de vriezer ( geen idee of dat iets met marsepein doet, maar het smaakt nog goed ) en daarna ontmald. Het resultaat is fantastisch zelfs de spiegeltjes zaten erop
Kijk maar naar de foto voor het resultaat. Nu nog de andere kleuren maken..
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Siliconen mal zelf maken?