1

Onderwerp: hoeveel personen rondetaart 38 cm

hallo allemaal,
ik ga in september voor mijn nichtje de bruidstaart maken ( voor de aller eerste keer een bruidstaart maken )nu zit ik met een vraagje
het zou voor 170 personen zijn ik ga vier ronde taarten doen van 38 cm doorsnee en een stapeltaart van 35 cm ,25cm , 15 cm doorsnee kom ik dan toe voor 170 personen
hoeveel personen kunnen er voor een doorsnee van 38 personen geteld worden en voor het stapeltaartje ook hoeveel

alvast bedankt
groetjes peggy

2

Re: hoeveel personen rondetaart 38 cm

Kijk even in het lijstje tabellen (links op je scherm) dan kom je denk ik al een heel eind

3

Als je uitgaat van stukjes van 5X6 cm, dan is het voor 38 personen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

sorry ,ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen
bedankt groetjes peggy

6

je houdt dan nog over.

1x rond 15 =     6 pers.
1x rond 25 =   17 pers.
1x rond 35 =   33 pers.
4x rond 38 = 152 pers.
                   --------------
totaal            208 pers.

je kunt dus al toe met 1 rond 38 minder.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

7

Weet wel dat als je gaat bakken in 30cm of grotere blikken je dan een heating core moet gebruiken (om de warmte goed te laten geleiden) en dat het zeer aan te raden is je beslag in delen te maken. Weet je zeker dat het in je oven past?

Heel veel succes en we zien je uiteindelijke resultaat graag op het forum!

Jacqueline

8

dan kan ik misschien beter het stapeltaartje van maat is goe maar plaats van die van 38 cm naar 35 cm gaan
hier in de taartenwinkel zij de verkoopster dat ik nog maar aan 120 personen kwam zoals ik het opgaf en die raade mij aan voor nog 50 cubcakjes er bij te doen wat is dat moeilijk die hoeveelheid goed te doen teveel over is niet nodig naar te weinig is helemaal eng

9

de verkoopster gaat uit van taarten die ongeveer 5cm hoog zijn.
Taarten zoals wij ze maken zijn toch beduidend hoger en daar worden kleinere stukjes van gesneden.
Ik zou dit ook zeker aangeven bij degene die de taart snijdt, stukjes van 5x5cm is voldoende (tenzij je in België woont daar houden ze van grote stukken).

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

10

hoe worden die taarten eigenlijk aangesneden als er zoveel personen uit kunnen uit een ronde taart zijn het dan geen dunne puntjes ,denk dat het in het vierkant wat makkelijker verdeeld ,ben er zo te zien nog niet uit wat ik moet doen

groetjes peggy

11

chocolatje schreef:

hoe worden die taarten eigenlijk aangesneden als er zoveel personen uit kunnen uit een ronde taart zijn het dan geen dunne puntjes ,denk dat het in het vierkant wat makkelijker verdeeld ,ben er zo te zien nog niet uit wat ik moet doen

groetjes peggy

http://www.takesmakescakes.nl/snijschem … chema.html

met deze schema's kun je vast uit de voeten

12

allemaal bedankt voor de uitleg ,plaats van de ronde ga ik toch voor de makkelijkheid alles even omgooien naar een vierkanten ik mocht van de bruid toch kiezen ,is wat simpelder om aan te smijden  :o

groetjes peggy