1

Onderwerp: FF voorstellen !!

hallo allenmaal

ik wil me eigen ff voorstellen
ik ben jacy en ben 24 jaar oud heb drie kindjes van 9 7 en 6
zijn schatjes en aangezien de middelste in september 8 jaar word wil ik graag zelf gaan beginnen met taarten maken leuk voor hun maar natuurlijk ook voor mij Fun :P het lijk me heel luk om hier dingen te gaan leren omdat ik het natuurlijk nog nooit gedaan heb

hierbij wil ik eigenlijk gelijk heel brutaal zijn en vragen hoe jullie het een beetje doen mijn zoontje houd heel erg van cars !is dit moeilijk om te maken en hoe kan ik het het beste doen ?
ik moet alles nog kopen en waar ik levensmiddelen kleurstof kan halen in utrecht ???

ik hoop graag op jullie antwoorden verheug me er op

gr jacy

2

Re: FF voorstellen !!

Welkom op het forum :)

Een cars-taart kan je eigenlijk zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Je kan voor wat makkelijker kiezen door gebruik te maken van een afbeelding/foto op eetbaar papier.
Of wat moeilijker.
Er is volgens mij een malletje waar je de cars-auto's mee kan maken (oorspronkelijk een kleimalletje)
Of je kan ze helemaal zelf boetseren of natuurlijk een puzzelplaatje.
Ook een 3D-cars is heel leuk om te doen.

Wellicht dat je gebruik kan maken van de zoekfunctie hierboven.
Als je zoekt op cars vind je vast heel veel inspiratie.

Wat betreft de kleurstoffen. Je kan deze aanschaffen in diverse webshops, maar in Utrecht zit ook de Tafel van 18. Die verkoopt ze ook.

Heel veel succes alvast en veel taartplezier.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

3

ssabinee schreef:

Welkom op het forum :)

Een cars-taart kan je eigenlijk zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Je kan voor wat makkelijker kiezen door gebruik te maken van een afbeelding/foto op eetbaar papier.
Of wat moeilijker.
Er is volgens mij een malletje waar je de cars-auto's mee kan maken (oorspronkelijk een kleimalletje)
Of je kan ze helemaal zelf boetseren of natuurlijk een puzzelplaatje.
Ook een 3D-cars is heel leuk om te doen.

Wellicht dat je gebruik kan maken van de zoekfunctie hierboven.
Als je zoekt op cars vind je vast heel veel inspiratie.

Wat betreft de kleurstoffen. Je kan deze aanschaffen in diverse webshops, maar in Utrecht zit ook de Tafel van 18. Die verkoopt ze ook.

Heel veel succes alvast en veel taartplezier.

Dank je wel SSabine voor je reactie ik heb gelijk gekeken waneer de tafel van 18 open is zag dat ze daar ook kand en klare marsepijn hebben op de foto's lkkr makkelijk dus
ik ga daaar morgen ook gelijk kijken omdat die vandaag helaas gesloten is ga straks ook kijken wat makkelijker is via de zoek fuctie wat je zei
super bedankt voor je antwoord

4

Hai  :)

Vanmorgen las ik je bericht met de vraag hoe een Cars taart te maken. Misschien heb je wat aan de onderstaande link uit 'how to':

http://www.theeateliertelfje.com/cars_cake_how_to

Hoop dat je er iets mee kunt  :)

Veel succes,

Madelief

5

Madeliefste schreef:

Hai  :)

Vanmorgen las ik je bericht met de vraag hoe een Cars taart te maken. Misschien heb je wat aan de onderstaande link uit 'how to':

http://www.theeateliertelfje.com/cars_cake_how_to

Hoop dat je er iets mee kunt  :)

Veel succes,

Madelief

hoi madelief

super bedankt voor deze tip echt super ben nou alleen nog aan het uit vissen wat vooor vulling ik er in ga doen en dan morgen aan de slag als ik die af is ga ik zeker een foto plaaten ga eerst een kleintje maken en dan voor 18 september een grote :D
als die lukt deze hahaha

groetjes jacy

6

Geen dank hoor, was wat aan het neuzen op deze site bij 'howto's' en zodoende kwam op de genoemde site.
Ben hier ook nieuw en herinnerde me jouw oproep die ik s ochtends had gelezen :)

En de vulling  :9 ,
persoonlijk ben ik verslaafd aan de oude vertouwde bakkersroom, aarbeienjam, klein beetje amandelspijs, verse slagroom in combinatie met marsepein en de cake/taart uiteraard.
Maar ook ik ben maar een beginneling en denk (hoop, haha) dat er nog veeeeeel betere combinaties bestaan.
Denk dat je op de site hier best wat over kunt vinden.

Good luck, hoop dat het lukt met de taart.

7

Madeliefste schreef:

Geen dank hoor, was wat aan het neuzen op deze site bij 'howto's' en zodoende kwam op de genoemde site.
Ben hier ook nieuw en herinnerde me jouw oproep die ik s ochtends had gelezen :)

persoonlijk ben ik verslaafd aan de oude vertouwde bakkersroom, aarbeienjam, klein beetje amandelspijs, verse slagroom in combinatie met marsepein en de cake/taart uiteraard.
Maar ook ik ben maar een beginneling en denk (hoop, haha) dat er nog veeeeeel betere combinaties bestaan.

ik hoop het eerlijk gezeg ook heb besloten omdat ik mijn cake steeds ergens anders moet bakken omdat ik zelf nog geen oven heb eerst een cake uit de supermarkt te vullen en bekleden mischien heel stom eigenlijk maar is de eerste keer en wil eerst kijken of het voor mij weg gelegt is hahahaha
dus duimen maar ik ben ook maar beginneling hehehe:D

8

jacy1985 schreef:
Madeliefste schreef:

ik hoop het eerlijk gezeg ook heb besloten omdat ik mijn cake steeds ergens anders moet bakken omdat ik zelf nog geen oven heb eerst een cake uit de supermarkt te vullen en bekleden mischien heel stom eigenlijk maar is de eerste keer en wil eerst kijken of het voor mij weg gelegt is hahahaha
dus duimen maar ik ben ook maar beginneling hehehe:D

En?  :)  Is het gelukt?