1

Onderwerp: hoeveel cakebeslag in blanda 20 cm

Ik ga proberen een barbietaart te maken voor mijn kleindochter die 5 jaar wordt as zondag.
Zij heeft een koemelkeiwitallergie dus ik kan niet de gewonen biscuitmix met vulling maken want in veel van die dingen zit koemelkeiwit.
Ik ga dus de taart maken met cakebeslag en vullen/afsmeren met lemoncurd.
Hoeveel cakebeslag zou ik nodig hebben voor de blanda vorm van 20 cm.
Iemand tips voor me?

alvast bedankt, Yvonne

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: hoeveel cakebeslag in blanda 20 cm

Ik denk dezelfde hoeveelheid als bij biscuit.
Bij tabellen staat de exacte hoeveelheid voor een blanda van 20 cm
Succes!

3

Heb je een gewone cakevorm? Dan zou ik even meten wat de inhoud daarvan is en de inhoud van de Blanda. Het standaard recept voor cake is voldoende voor een standaard cake vorm. Nu kun je dan zelf berekenen of je meer of minder nodig hebt. Succes!

4

Biggeltaart schreef:

Heb je een gewone cakevorm? Dan zou ik even meten wat de inhoud daarvan is en de inhoud van de Blanda. Het standaard recept voor cake is voldoende voor een standaard cake vorm. Nu kun je dan zelf berekenen of je meer of minder nodig hebt. Succes!

ja, is een goed idee om zo te meten, soms ben je veel te moeilijk aan het denken en dan is de oplossing eigenlijk best wel simpel

5

Ga je er 2 op elkaar zetten?

Ik denk dat 1 Blanda te plat/laag is voor een Barbie?

6

Ik hou van simpel!  :cool:
Succes! Mijn ervaring van afgelopen weekend: bovenkant was krokant en het duurde heel lang voor de binnenkant gaar was. Kwam ook niet netjes uit de vorm (goed ingevet, maar geen bakpapier, kon niet bedenken hoe ik dat netjes moest doen), ligt nu dus in de diepvries te wachten tot er cake lollies van worden gemaakt!
Ik heb 'm later nog eens gemaakt met biscuit, maar ik snap dat dat voor jou niet echt een optie is.
Fijne verjaardag in ieder geval!

7

Biggeltaart schreef:

Ik hou van simpel!  :cool:
Succes! Mijn ervaring van afgelopen weekend: bovenkant was krokant en het duurde heel lang voor de binnenkant gaar was. Kwam ook niet netjes uit de vorm (goed ingevet, maar geen bakpapier, kon niet bedenken hoe ik dat netjes moest doen), ligt nu dus in de diepvries te wachten tot er cake lollies van worden gemaakt!
Ik heb 'm later nog eens gemaakt met biscuit, maar ik snap dat dat voor jou niet echt een optie is.
Fijne verjaardag in ieder geval!

Ja ik hoop dat het gaat lukken.
Ik heb eens ergens op het forum gelezen dat je een reep bakpapier in de blandavorm moet legen. Na het bakken til je de taart en dan heel gemakkelijk uit. Werkt in elk geval prima bij de biscuit op deze manier.