1

Onderwerp: Bakblikken Xenos

Eindelijk heb ik de bakblikken van Xenos,ze waren telkens uitverkocht.
Nu ga net een taart bakken,en nu zijn alle 3 de maten lek.
Althans,ik heb ze eerst getest met water.
En het water liep er gewoon uit.
Zijn er nog nog meiden die dit probleem hebben gehad?
En hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt

Groetjes Sigrid

2 Laatst bewerkt door Judy (22-08-2010 20:44)

Re: Bakblikken Xenos

Ik heb ze nooit getest op lekken..dat doet die van mij met beslag ook niet, maar ik heb de 24cm vierkant en ik snap nu waarom ze niet duur zijn. Ik heb aan de binnenkant een rand bakpapier gedaan zodat ik ze wat hoger kon bakken, maar ik vind mijn kapsels zo scheef, misschien dat het daardoor komt, ik vind ze niet fijn. Dan bak ik liever met PME pannen die duurder zijn, maar zocht een tussenmaatje...ik ben niet enthousiast...

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Ik heb ze ook gekocht maar nog niet gebruikt. Bij het inhoud bepalen liep het water er ook zo uit. Aangezien ik altijd bakpapier onderin een springvorm doe (ik heb nog geen echte bakpannen) denk ik dat dat wel het lekken zal voorkomen.

~ Never waste a good crisis... ~

4

Jultie schreef:

Ik heb ze ook gekocht maar nog niet gebruikt. Bij het inhoud bepalen liep het water er ook zo uit. Aangezien ik altijd bakpapier onderin een springvorm doe (ik heb nog geen echte bakpannen) denk ik dat dat wel het lekken zal voorkomen.

Als je de inhoud van een springvorm wil bepalen met water, dan zou ik het water maar even in een plastic zak doen en dat in de vorm, dan lekt het vast niet...   :thumb:

5 Laatst bewerkt door Annelies24 (23-08-2010 10:03)

ik heb ze ook en bij mij lekten ze ook water maar het beslag blijft erin...
Maar alleen het beslag wat ik in mijn kennie maak met de handmixer loopt er ook uit...

Cakesbyme...

6

Ja ik heb et zelfde probleem, kon dus helemaal niet meten hoeveel water,, heb de 26cm vierkant. Zo lek als een mandje! Achja voor 5 euro doen ze t nog best goed gewoon wat bakpapier erin, ik heb 300 gr bloem gebruikt was best gelukt, succes!!

Groetjes Jamie> een leuke hobby bakster uit Den Bosch

7

Heb ze zelf niet, geen ervaring mee dus. Maar je kunt natuurlijk wel een pedaalemmerzak erin doen voor het meten! :)

8

Ik had ook een vierkant bakblik gekocht, omdat hij een leuk prijsje had! Nou goedkoop was duurkoop, want heb hem thuis uit elkaar gehaald toen ik hem wilde gebruiken en kreeg hem daarna niet meer in elkaar. Zo scheef was dat ding!  :s Ik kon mijn bon niet vinden en heb hem zo in de prullenbak gegooid!  :nooo

9 Laatst bewerkt door djehr (23-08-2010 18:42)

Heb ze ook en veel gebruikt. Ze zijn lek als je er water in doet maar niet als je er beslag in doet (dat is trouwens bij de meeste springvormen). Verder zijn ze scheef. Maar een beetje freubelen en het gaat best. Tsja...voor die prijs heb je geen topkwaliteit. Ik ben ze nu wel aan het vervangen voor PME pannen. Die doen het een stuk beter, maar zijn ook 4x zo duur.

Tip: als je de cake gebakken hebt en je wilt hem uit de de vorm halen moet je hem eerst op een kleine verhoging zetten. Je krijgt namelijk de rand niet naar boven geschoven, maar wel naar beneden. Ik zet mijn kleinste kookpan onderste boven op het aanrecht en daarop de springvorm en dan haal ik de rand er zo af.

10

Ik heb er nu bakpapier in gedaan,en het beslag loop er niet meer uit.
Ik heb alleen nu het volgende probleem.
Ik heb de maten aan gehouden,die hier op de site worden vermeld.
Mijn taart was maar 1/2 gevuld toen hij klaar was met bakken.
Heb de vorm van 24x24 gebruikt.
Hebben jullie enig idee wat er fout is gegaan.
Ik gebruik funmix

Groetjes

11

Hoe lang heb je gemixt?

12

10 minuten

13

ook nog 2 min op laagste stand gemixt? en zaten de gardes niet helemaal onder in het beslag? Anders zou ik het ook niet weten...

14

Nee,dat heb ik dus niet gedaan.
Maar maak jij ook vierkante taarten?
En hoeveel mix,eieren ect. gebruik?
Ik heb de hoeveelheden van de site namelijk gebruikt

Groetjes

15

Kan het zijn dat je per ongeluk de tabel voor 24 rond hebt gebruikt in plaats van 24 vierkant?

16

Nee,ik heb echt het tabel van een vierkant aangehouden.
Maar tot hoever kom jou beslag dan in een vierkant vorm.
Bij mij kwam hij iets over de helft

17

Ik kan je helaas niet verder helpen, heb wel een vierkante taart gemaakt, maar die hoefde niet zo hoog en heb toen een andere maat gebruikt dan dat ik volgens de tabel moest hebben (weet niet eens meer welke).
Ben nog niet zo ervaren, hoop dat iemand je verder kan helpen. Misschien even de zoekfunctie gebruiken? Succes!