1

Onderwerp: Cheese taart met mascapone

Dames ik heb twee bakken mascapone staan van ieders 500 gr ,en nu wil ik een taart bakken ...en heb al heel veel gegoogled..en kwam wel cheestaart uit ...maat met mascapone en kwark ..
Maar geen recept met alleen mascapone enz en staat vaak bij dat je een keukemachine moet hebben voor koekjes bodem te maken  :think:  :/ maar ik heb alleen een goeie mixer .
Verder wel alles thuis ,maar het mascapone moet op want de datum is tot vandaag  :s  :s

Dus graag een recept en geen tiramizu :nooo want zijn we geen fan van ...

Gr van mij

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

2

Re: Cheese taart met mascapone

google even op mascarponetaart, staan genoeg recepten :)

3

Ben en was al het googlen ....maar is steeds koekjes bodem ?
Zou ik niet de cheesetaart die hier ook ergens op staat geloof ik met zelfrijzendebakmeel en dan vulling was met kwark enz .
Maar zou dit niet kunnen met mascapone vulling en wel met eieren enz suiker ..

Dus AUB help me even ,het moet worden verwerkt anders kan ik het weggooien ...en daar is het te duur voor .. :s

4 Laatst bewerkt door lizzl (23-08-2010 16:57)

kun je niet zelf een koekjesbodem bakken (gewoon een mega koek...)
en dan een bovenkant van cheesecake?

ik gebruik meestal 600gr kaas (bijv mascarpone,) 150gr suiker en 3 eieren voor de vulling
evt aangevuld met geraspte witte chocolade (ca 100gr)  voor een wat romige smaak, of een beetje sinaasappelsap (wordt het frisser van`)

alles mengen en 50 min in de oven op 175 gr.  laten afkoelen voor het opeten (dan zakt hij weer in) en evt wat vruchten erover

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5

lizzl schreef:

kun je niet zelf een koekjesbodem bakken (gewoon een mega koek...)Dus zelf koekjes verkruimelen en dan met boter ezn en dan effe in oven ?en dan laten afkoelen en dan de vulling er bovenop doen en weer even in oven ??
en dan een bovenkant van cheesecake?

ik gebruik meestal 600gr kaas (bijv mascarpone,) 150gr suiker en 3 eieren voor de vulling
evt aangevuld met geraspte witte chocolade (ca 100gr)  voor een wat romige smaak, of een beetje sinaasappelsap (wordt het frisser van`)

alles mengen en 50 min in de oven op 175 gr.  laten afkoelen voor het opeten (dan zakt hij weer in) en evt wat vruchten erover

Maar zou het niet lukken met wat in eerdere schreef dus met zelfrijzende bakmeel en gelijk de vulling er in en alles gelijk in oven ??Want lukt immers wel met kwark ...
En blijf aan het googlen  :think:  :think:  :s

6

ik durf t niet te zeggen want t heeft een hele andere vorm, je kan t altijd proberen?
en koekjes kan je ook gewoon platmeppen met een deegroller of hamer