1

Onderwerp: Hoeveel lagen????

:think: HELLUP!!!  :think:  Ik weet het even niet meer: ik moet voor zaterdag een bruidstaart maken voor ongeveer 80 gasten. Ik heb de volgende maten bedacht maar weet niet zeker of dit genoeg zal zijn: onder 36 rond, midden 20 vierkant en boven 18 rond.

Ik gebruik gewoon de bisquitmix uit de shop en ze worden bekleed met fondant. Kom ik hiermee uit of zeggen jullie van: "doe nog maar wat erbij"???

Alvast bedankt!
Groetjes,
Michelle

Life can be a series of magical moments, if only you let it...

2 Laatst bewerkt door djehr (23-08-2010 13:18)

Re: Hoeveel lagen????

Als je de tabellen van hiernaast aanhoudt kom je op 58 stukjes.
Misschien wat weinig  :s

rond 35 = 35 stukjes
vierkant 20 = 14 sukjes
rond 18 = 9 stukjes

3

Tja, daar was ik al bang voor...
Nog 2 zgn. kitchen-cakes erbij dan maar van 22 cm of zo?

4

ben niet blond hoor, maar wat zijn kitchen cakes?

5

Ik zou er nog een ronde bijmaken, heb je iets teveel maar er zijn altijd genoeg mensen die nog een stukje extra willen. Weer een andere vorm erbij lijkt me best rommelig.
Of lekker wat cupcakes erbij! Ook altijd leuk.

6

Biggeltaart schreef:

Ik zou er nog een ronde bijmaken, heb je iets teveel maar er zijn altijd genoeg mensen die nog een stukje extra willen. Weer een andere vorm erbij lijkt me best rommelig.
Of lekker wat cupcakes erbij! Ook altijd leuk.

:Y  Ik zou inderdaad ook eerder kiezen voor bijvoorbeeld 2 x 18 ernaast (dan zit je ongeveer aan 80)

7

Hahaha, geeft niet hoor! Een kitchen-cake is een taart die qua vulling enzo hetzelfde is als de "echte" bruidstaart, maar alleen bekleed wordt met fondant en niet versierd wordt. Dit vanwege de kosten (vooral bij hele grote bruiloften). Dit wordt in Engeland en Amerika nogal eens gedaan.

Nou, ik ben eruit: ik maak er nog twee van 18 bij. Zij wilde hem vrij simpel en strak, dus veel extra werk heb ik er niet mee. Ze hebben een zaak voor auto-accessoires, dus ik maak van die extra 2 denk ik autobanden met hele mooie velgen, speciaal voor de gom ;) !

Bedankt ladies!