1

Onderwerp: Ook al taartbakverslaafd en nieuw hier :)

Hallo lezers,  :)

Sinds vandaag ben ook ik nieuw op dit forum.
Toen ik een maand geleden een verkeerd bezorgt pakketje van 'deleukstetaarten' kreeg aangeboden kon ik de verleiding niet weerstaan om eens te kijken op internet wie de afz. zou zijn.
Wat was dit een ontdekking.
Al snel heb ik een vriendin ingelicht over deze site en zijn wij aan het bakken geslagen.
Omdat ik er zoveel plezier in heb, heb ik me toch ingeschreven op dit forum om zo misschien creatieve en inspiratievolle informatie uit te wisselen.
En wie weet wellicht ooit eens een gezellige kookavond te organiseren  :)

Ik weet niet helemaal hoe dit precies in z'n werk gaat maar alle leuke tips and trucs, do's and dont' s and what's hot and what's not zijn welkom  :D
Ik zou iig graag willen leren hoe ik van marsepein zulke mooie versieringen kan maken, bijvoorbeeld, 3D strikken en of bloemen.
Heb je hiervoor bepaald 'gereedschap' nodig en dergelijke?
En o ja, hoe ik zo'n fantastische Alice in wonderlandachtige taart kan creeeren, ik bedoel dan drie taarten schuin op elkaar.

Zoete groetjes,

Madelief

2

Re: Ook al taartbakverslaafd en nieuw hier :)

Welkom en wat een grappige manier om met dit forum in aanraking te komen, die had ik nog niet gehoord! :lol:

Je hebt heel veel vragen! :D
Kijk gerust eens in de How To rubriek of als je er echt niet uitkomt er worden ook diverse workshops aangeboden in de technieken die jij wil leren!

Dat komt vast wel goed met jou!

In ieder geval heel veel plezier!!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

3

Hallo  :)

Bedankt voor het welkom heten en voor de tip!
Heb uiteraard stiekem even gespiekt op jouw website.
Die 3D herfstworkshop ziet er te leuk uit, jammer dat het helemaal in Urk is  :/
Ik las net dat er op 8 oct. een beurs is ergens in het Noorden, sta jij daar ook?  :)

Groetjes  :)

4 Laatst bewerkt door Etspaghet (23-08-2010 12:54)

Waar kom je vandaan? :)

Ik sta ook 8 oktober op de beurs ja, daar geef ik mini workshops dieren bruidspaartjes maken! Kijk maar even in dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=110218

En op www.taartentrends.nl is alle informatie over de beurs te vinden! :thumb:

5

Leuk, leuk  :)

Ik ben net verhuisd naar een mierenklein dorpje vlakbij Valkenswaard  :+
Dan is Urk wel ietwat uit de buurt.
Als ik iemand kan vinden die zin heeft mee te gaan naar de beurs kom ik zeker de mini workshop doen, mits er nog plaatsen zijn uiteraard  :D
En dank voor de link!
Ik dacht de info te lezen dat het ergens in Friesland zou zijn, te vinden via een link van het forumlid Tirza.
Maar ik ben dan denk ik abuis, er is hier ook zo veel te vinden dat het even zoeken naar het juiste is  :)

Madelief

6

Uhm, herstel:

Niet te vinden via een link van genoemd forumlid   :o
Ik heb met mn rechteroog via mijn linkerbroekzak zitten kijken.

Groetjes

7

Oeh, dat is wel heel ver ja!  :lol:

In Eindhoven zitten ook een paar goede trouwens hoor! Kijk maar eens op www.infotaartje.nl

8

Madeliefste schreef:

Leuk, leuk  :)

Ik ben net verhuisd naar een mierenklein dorpje vlakbij Valkenswaard  :+
.
Als ik iemand kan vinden die zin heeft mee te gaan naar de beurs

Madelief

Hoi madeliefste, welk klein dorpje woon jij dan? ik kom uit budel is niet zo ver van valkenswaard.

En ik wil vrijdags naar de beurs gaan, wel met de trein  :Y mischien
kunnen we iets afspreken.

Lieve groetjes van Nicole

9

Budel, ja dat is dichtbij, ik woon sinds maart in Bergeijk.
Ben helemaal blij met m'n stekje aan de rand van het bos, tussen de koeien en paarden  :)

Vrijdag lijkt mij een goeie dag, gezien er dan ook als optie mini workshops zijn.
Mochten we samen reizen kunnen we met de trein, heb ook evt. een terreinwagen met trekhaak mochten we de hele beurs leeg kopen  ;)
Al is de trein natuurlijk gezelliger.
Ik ben nog een groentje hier dus hoe gaan we dit aanpakken  :D

10

Hai!

Welkom op dit forum! Workshops zijn over het hele land te volgen.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

11

Halloa,

Bedankt voor je reactie  :)
Kreeg idd al heel vriendelijk van forumlid Etspaget een link waar ik regionaal kan zoeken naar evt. workshops.
Ben nu nog thuis aan het knutselen in mn uppie en soms met een goede, gezellige maar net zo onervaren vriendin.
Zag dat er op 8 oct een beurs is in Hilversum.
Ik denk dat ik dat aangrijp om ideeen op te doen om zo eens te kijken wat ik dan voor workshop zou willen volgen  :)
Geef jij zelf ook workshops?

Vriendelijke groetjes,

Madelief

12

Madeliefste schreef:

Budel, ja dat is dichtbij, ik woon sinds maart in Bergeijk.
Ben helemaal blij met m'n stekje aan de rand van het bos, tussen de koeien en paarden  :)

Vrijdag lijkt mij een goeie dag, gezien er dan ook als optie mini workshops zijn.
Mochten we samen reizen kunnen we met de trein, heb ook evt. een terreinwagen met trekhaak mochten we de hele beurs leeg kopen  ;)
Al is de trein natuurlijk gezelliger.
Ik ben nog een groentje hier dus hoe gaan we dit aanpakken  :D

Ik ben ook nog niet zo lang bezig hoor heb wel 3 workshops gevolgd om een beetje wegwijs te worden, maar bak alleen nog voor eigen dus van oefenen komt niet veel en iedere week een taartje zien ze hier niet zitten :lol:
mischien maar weer eens een worshop plannen in Eindhoven.

Weet niet wat het makkelijkst is voor jou maar ik ga denk ik vanuit Weert met de trein, Met de auto dat durf ik niet ben niet zo'n held :s
Mocht je interesse hebben kunnen we iets afspreken. Eindhoven is dichter voor jou denk ik. Of je moet via weert gaan. En kunnen we afspreken hier bij mij of op de statie.
Mischien zou er nog iemand mee gaan vanaf Den Bosch ben even de naam kwijt ook van het forum, maar die wist het nog niet zeker,

mischien zijn er meer gegadigden die ook met de trein gaan op vrijdagmiddag. Lijkt me Gezellie

Lieve groetjes van Nicole

13

Welkom op het forum! Erg grappig hoe je deze site gevonden hebt  :lol:  Veel bak en decoreerplezier, en misschien tot op de beurs!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

14

:) ,

Haha, ja, dat probleem stond ik ook al voor van de week .
Waar laat en wat doe ik al die taarten als ik wil oefenen, ik kan ze kwalijk allemaal zelf opeten.  :lol:
Heb me dus bedacht dat de buren zich mooi rond mogen eten, als ze dat willen tenminsten.
Ga van de week eens aanbellen en vragen of ze zichzelf willen opofferen :9
Hoe heb jij de workshops ervaren?
Denk dat ik dat wel graag doe na de beurs.

Het lijkt mij iig gezellig en het is mij beide gelijk hoor, met de trein of auto, met de trein gaan is beter voor mijn portemonnee, kan ik niet zoveel kopen  ;)
Ik las het inderdaad dat er nog iemand heeft gereageerd  :)
Hoe meer zielen hoe meer vreugde, dus als er nog meer people vanuit Brabant en of omgeving zin hebben om mee te reizen........... Leuk!

Ik kan wel naar het station komen van Weert, daar stap jij op toch?