1

Onderwerp: koekjes lopen uit

Van de week heb ik koekjes gebakken met mn kleine vent en had ik verschillende koekjes uitstekers geprobeerd.

Alleen loopt het koekjesdeeg zó uit dat er van de hele vorm niks te zien is..
Het is de mix van de webshop.

Wat doe ik toch verkeerd  :(   ??? (want mijn zoontje vind het zo leuk om ze te maken)

Re: koekjes lopen uit

ik ken de koekjesmix niet, maar of je volgt het recept niet goed, of de koekjesmix is niet voor koekjes bedoelt die in vorm moeten blijven.
Overigens hoorde ik vandaag ook exact hetzelfde over de koekjesmix, dat ze uitlopen.
Probeer anders eens het koekjesrecept van de site, hier links bij recepten

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Het kan ook aan de boter liggen, als deze te plat/zacht is dan gaan de koekjes meer spreiden. Je moet altijd een boter gebruiken met een hoog vetgehalte. Als dit niet de oorzaak is, dan zou ik een andere mix of recept gebruiken.

4

Had precies hetzelfde met de koekjesmix, ik me ook al afvragen wat ik verkeerd deed, zou het echt zo zijn dat de mix daar niet voor gemaakt is voor koekjes in vorm? Ik lees even mee, ben benieuwd!

Say YES with joy. Say NO without fear.

5

wat voor suiker moet erbij of hoeft er geen suiker bij?

6

Bij de koekjesmix van FunCakes staat (tenminste, bij De leukste Taarten shop):

Maar ook gewoon zo gevuld in een koekjes uitsteker, meng dan half om half bloem met koekjesmix om uitvloeien te voorkomen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

En na het uitsteken op de bakplaat nog even terug in de koelkast, dan zijn ze perfect. Maar inderdaad wel extra bloem toevoegen  :Y

8

Marianne schreef:

Maar ook gewoon zo gevuld in een koekjes uitsteker, meng dan half om half bloem met koekjesmix om uitvloeien te voorkomen.

Bedankt Marianne, weer wat geleerd, goede reden om het nog een keer te proberen!

Say YES with joy. Say NO without fear.

9

Thimomam schreef:
Marianne schreef:

Bedankt Marianne, weer wat geleerd, goede reden om het nog een keer te proberen!

aha ik heb dus niet goed gelezen :o  :o .
Inderdaad een goede reden om nog ff aan de slag te gaan  :) .

bedankt voor de tips allemaal!!