1

Onderwerp: botercreme webshop en 'zelfgemaakte'

Eerst maakte ik de botercreme van boter en suiker (1:1 of 1:2 in mijn beide boeken staan andere verhoudingen..) met daarbij wat citroen aroma. Nu heb ik ook de bc mix van de webshop gekocht die echt véél lekkerder is.
Maar nu heb ik een vraag:
Kan je de mix van bc alleen gebruiken als vulling of ook om af te smeren, deze is nl wat plakkeriger ..
De andere ( gewoon boter en suiker) kan je gladder maken of doe ik dan iets niet goed??

Graag jullie tips!

2

Re: botercreme webshop en 'zelfgemaakte'

de mix kun je beter niet gebruiken om af te smeren, is te vochtig. Je laatste zin/vraag snap ik niet helemaal dus kan ik helaas geen antwoord op geven,

groetjesssss

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

3

o ik gebruik de bc van de webshop hier wel om af te smeren.. hij is idd plakkeriger maar erg lekker, en ik vind het wel mee vallen met vochtig! welke gebruiken jullie dan en gebruiken jullie de mix van de shop dan alleen om te vullen?
Groetjes

4

Heb om af smeren de mix gebruikt maar dan 100 ml vocht ipv 200 ml. Werkte prima. Fondant erover en zelfs met dit broeierige weer geen vuiltje aan de lucht.

5

met de webshopmix kan je prima afsmeren als je t goed maakt...

6

Ik smeerde ook vaak af met botercreme mix..maar het wil nog weleens misgaan..vooral als de marsepein wat dunner is uitgerold. Ik waag me er dus niet meer aan.

7

etmc schreef:

met de webshopmix kan je prima afsmeren als je t goed maakt...

:thumb:

Groetjes Melanie

8

oke dan ga ik hem ook eens met minder water maken, ik had het vorige week idd ook een keer,toen smolt de marsepein ook! omdat ie iets tedun was.. maar verder nog nooit last mee gehad!

9

maak je t exact zoals op de verpakking want je moet t een uur laten staan ofzo, toch? ik gebruik de mix zelf niet...

10

Ik maak het idd zoals op de verpakking staat, 100 gr mix, 100 gram poedersuiker gezeefd, 250 gr ongezouten roomboter en 200 ml water, ik ga dus nu een keer proberen met ook 100 ml water..

En idd de poedersuiker, mix en water tot een lobbig beslag kloppen en dan een uur laten staan, daarna de boter( die al zacht is op kamertemperatuur ) schuimig kloppen 8 a 10 min geloof ik , ik doe 8 en dan door het mengels doen.. daarna is je bc klaar! wat ik over heb vries ik in en dat gaat ook erg goed, alleen uit de vriezer ff goed doorroeren/mixen..

11

dank je voor jullie tips. Ik had het inderdaad een uur laten staan, maar er zaten wat klontjes in die ik er niet uit kreeg  :o . Vandaar dat ik de taart niet mooi strak afgesmeerd kreeg.
Maar de taart werd met deze mix echt zooo lekker ipv de 'gewone' botercreme dus ik ga alles even proberen  :Y

12

ik mix de boter door het mengels met de handmixer als het uur heeft gestaan, dan heb ik geen klontjes, als je het ingevroren hebt gehad klontert het vaak weer ff maar na goed mixen of roeren is dat ook weg succes!

13

misschien helpt t ook om de mix en poedersuiker ff te zeven!

14

Ik ga morgen even een grote zeef kopen, is wel handig denk ik want de klontjes krijg ik er niet uit gemixt  :s

15

Dacht laatst gelezen te hebben dat je inderdaad de mix kon gebruiken als ie goed gemengd is. anders komt het vocht vrij en gaat de fondant smelten.

Zelf zeef ik altijd m'n suiker/bloem/mixen, en laatst had ik ook klontertje die achterbleven in m'n zeef, met geen mogelijkheid weg te krijgen! Had deze verpakking nog maar 2 à 3 keer gebruikt en netjes afgesloten met een clip...

16

Ik maak altijd merengueboterroom volgens het 1-2-3-recept. Is lekker en kan je heel goed mee afsmeren. Wordt ook goed hard in de koelkast.
Eerst had ik er wat moeite mee, maar de truc is gewoon super lang mixen!

17

Welke boter gebruiken jullie voor die mix? Gewone smeerboter of bakboter? Ik had gewone smeerboter gebruikt en mijn botercreme is héérlijk, maar o zo plat. Ik heb schrik dat als ik er mijn fondant ga opleggen dat hij zal smelten.

18

In smeerboter zit volgens mij ook een hoop vocht, ik gebruik eigenlijk altijd overal roomboter voor! (gewoon de goedkoopste, zolang die maar ongezouten is!)

19

ik gebruik idd ook ongezouten roomboter, en zeeg ook alles zowel de mix als de poedersuiker!