1 Laatst bewerkt door maaikevis (22-08-2010 21:41)

Onderwerp: Eiwitpoeder ruikt erg muf, smaakt ook een beetje muf

Hallo allemaal,

Zojuist voor het eerst eiwitpoeder gebruikt (houdbaar tot 2012) voor meringue botercreme, maar de geur is erg muf. (van het poeder zelf)

Afijn, toch aan het verwerken geslagen en nu ben ik inmiddels het eiwit-suikermengsel aan het stijfkloppen en ik vind dat de smaak ook wat muffig is.

Weet iemand of dit normaal is voor eiwitpoeder? Ik heb het bakje net pas voor het eerst opengemaakt.

Ik zal de botercreme ondertussen gewoon afmaken maar als iemand een antwoord weet graag...

2

Re: Eiwitpoeder ruikt erg muf, smaakt ook een beetje muf

ik heb net aan de eiwitpoeder geroken die ik heb (en gebruik), het heeft toch wel een vreemde geur moet ik zeggen.

3

tja ik maakte me vooral zorgen toen ik het stijfgeklopte eiwit proefde. Normaal is dat om te smullen (van echt ei zeg maar) maar nu had ik zoiets van... hmm... vreemd  :s
ik ben benieuwd hoe de botercreme uiteindelijk smaakt :)

4

Je hoeft je niet ongerust te maken, dit is normaal. Eiwitpoeder heeft altijd een 'onfris' geurtje vind ik. Ik maak er al jaren italiaanse meringue mee en dan is dit totaal verdwenen. Dit is een meringue met gekookte suiker trouwens, heel erg lekker maar je hebt er absoluut een suikerthermometer voor nodig.

5

ah OK! Ik vind de meringue botercreme met vers eiwit echt veel lekkerder (taart net aangesneden), maar ja dat poeder is gewoon veel veiliger...

in ieder geval bedankt!!