Mierzoet schreef:Ik wil vanmiddag koekjes gaan bakken en versieren met RI. Heeft er nog iemand tips voor mij?
Ik zie hier prachtige creaties voorbij komen en vraag me af hoe jullie dat doen.
Ik heb het recept van suikerkoekjes zoals hier op het forum te vinden is. En daarbij het recept van RI op de site. Heb ik dan genoeg RI of teveel?
Ik reken meestal op zo'n 15 a 20 gram icing per koekjes ( medium maat), behalve als er heel veel verschillende kleuren opgaan, dan toch wel het dubbele ( je kleurt altijd meer dna je nodig hebt, vandaar)
Mierzoet schreef:De RI, doe je in een spuitzak en de buitenste rand doe je als eerste spuiten en dan de RI verdunnen voor de binnenkant op te vullen? Doen jullie dat dan ook met een spuitzak of bijv met een lepeltje?
Ik verdun m'n icing net genoeg om het randje te spuiten, dan vul ik een klein cornetje met spuitmondje #2 en dek de rest af. Als ik de randjes gedaan heb dan verdun ik de rest tot dunne constistentie en die doe ik ook met een spuitzak( tip # 3): vind ik net wat mooier worden.
Mierzoet schreef:Om er bijv met een andere kleur overheen te spuiten om extra details aan te geven, moet dan eerst de andere kleur RI opgedroogd zijn of loopt dat niet uit?
Dat ligt er maar aan welk efect je wilt: als de nieuwe kleur er echt op moet komen liggen moet ie echt wel geod droog zijn ( een aantal uuren), maar je kunt ook leuke effecten krijgen door de kleuren nat op elkaar te doen en dan te marmeren met een cocktailprikkertje
Mierzoet schreef:Hoe lang duurt het voor de RI droog is en je ervan kunt smullen?
Ik laat ze minimaal een hele nacht drogen.
Succes, het kost even wat tijd, maar het is echt hartstikke leuk om zo'n berg moois voor je te zien liggen! 9 En om ze op te eten )
Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>