1

Onderwerp: hier kan ik zo kwaad om worden...

ben ik van de week bezig geweest met een dummie, alvast wat roosjes gemaakt en de rest wilde ik dit weekend gaan maken.

krijg je dit :s
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/22049712/391093053.jpg

helemaal verkleurd in 3 dagen!!!! hoe kan ik een fel roze krijgen die niet zo verschrikkelijk snel zal verkleuren? ik weet van de electric colors dat ze dat snel doen, dus ik had de electric pink met de burgundy en gewone pink al gemengd en nog is het drama....

ik baal hier zo van. niet alleen van het werk, maar ik vond het mijn tot nu toe mooist gelukte  roosjes :o  :D

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Re: hier kan ik zo kwaad om worden...

Ja balen is dat he van de electric colors.

3

ja, bij mij gebeurde dat ook bij de kleine potjes van Wilton; ik hoorde (maar weet het dus nog niet) dat het bij de grote potjes niet zo zou zijn...

Groetjes, Dorothea.

4

Dot schreef:

ik hoorde (maar weet het dus nog niet) dat het bij de grote potjes niet zo zou zijn...

laat ik die nou net van de week kado gekregen hebben van een vriend.  :D
ik ga het vanmiddag dan maar eens uitproberen, dank je wel voor de tip :Y

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Ik ga er vanuit van wel maar vraag het toch  :o  Had je ze wel donker staan? ik leg er altijd een (schone off course) keukendoek/theedoek over heen..

Zo verkleurt het bij mij niet..

6 Laatst bewerkt door kwebbeltje (23-08-2010 07:11)

Joyce84 schreef:

Ik ga er vanuit van wel maar vraag het toch  :o  Had je ze wel donker staan? ik leg er altijd een (schone off course) keukendoek/theedoek over heen..

Zo verkleurt het bij mij niet..

nee hoor, ik had ze niet echt donker staan. want ik heb op zolder ook een aantal dummies die niet helemaal donker staan en die blijven ook goed, de kleuren zijn zwart, antraciet, rood en limegroen. het zijn dus voornamelijk de pink en electric pink en purple die verkleuren. ik vind gewoon dat wanneer ik dummies maak of suikerblomeen, dat ze gewoon kleur echt moeten zijn, of ene heel klein beetje verkleuren vind ik ook niet echt. maar hier is gewoon echt bijna al het pigment weg. en bij deze bloemen nu dus ook weer..... dat het bij een gewone taart ene beetje verkleurd vind ik niet eccht erg. maar die is dan ook wel meestal snel op of staat donker in de koeling. maar alles wat buiten de koeling blijft moet naar mijn mening wel gewoon op kleur blijven. ik baal hiervan...

7

Ja klopt... t gaat om de roze kleuren.. die blijven hier niet mooi op dummie's.. maar als t gaat om decoratie die ik vooruit maak dan leg ik het donker weg en behoudt t wel kleur..

Maar t is idd heel jammer, ik heb laatst zelf een roze dummie gemaakt en die was binnen een paar dagen heel lichtjes roze helaas :(

8

Toch zijn er roze kleurtjes die niet verkleuren..
Ik weet niet welke madhuri gebruikt.. maar de roze rozen die ik een jaar geleden bij haar heb gemaakt, zijn nog net zo roze.. en ze liggen hier in een glazen stolp.. wel uit de zon maar vol in het daglicht.. al maanden...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Bommeltje schreef:

Toch zijn er roze kleurtjes die niet verkleuren..
Ik weet niet welke madhuri gebruikt.. maar de roze rozen die ik een jaar geleden bij haar heb gemaakt, zijn nog net zo roze.. en ze liggen hier in een glazen stolp.. wel uit de zon maar vol in het daglicht.. al maanden...

Misschien komt dat door het te stomen? Houdt het pigment dan niet beter?
Ik weet het ook niet zeker hoor, maar het is inderdaad zó zonde als het al zo snel verkleurt!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

10 Laatst bewerkt door madhuri (25-08-2010 18:32)

:rolleyes:

11 Laatst bewerkt door kwebbeltje (23-08-2010 06:42)

wat lief van je, dank je wel ;)

12 Laatst bewerkt door madhuri (25-08-2010 18:32)

:+

13

nu zijn wij natuurlijk wel heeeeeeeeelllll nieuwschierig naar de tip van de week!!!!!!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

14

Ik vind het inderdaad wel zo leuk om de tip (merknaam, neem ik aan) gewoon hier neer te zetten  :s Als alle oplossingen en tips alleen naar de topicstarters zouden worden gemaild, zouden we snel klaar zijn met het forum :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

15

Ik heb het hier onlangs ook eens over gehad met Tony Warren, diverse merken hebben een tijd geleden hun samenstelling gewijzigd om te voldoen aan de nieuwe wetgevingen. Een aantal E-nummers mogen niet meer en de hoeveelheid van sommige E-nummers moet verminderd worden. De Europese wetgeving is hier ook anders in dan de Amerikaanse. Als je een tip kan aanreiken, dan zullen veel forumleden je daar dankbaar voor zijn !

16

Marianne schreef:

Ik vind het inderdaad wel zo leuk om de tip (merknaam, neem ik aan) gewoon hier neer te zetten  :s Als alle oplossingen en tips alleen naar de topicstarters zouden worden gemaild, zouden we snel klaar zijn met het forum :+

Helemaal mee eens! :Y

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

17

Annelies schreef:
Marianne schreef:

Helemaal mee eens! :Y

en ik ook!

liefs marieke

18

Marianne schreef:

ik snap deze reactie wel hoor en ik heb dit zojuist aan madhuri gemaild. ik ga niet zelf info die ik heel lief van een ander gekregen heb open en bloot op het forum gooien. zij zal er haar redenen voor gehad hebben om dit te mailen en niet op het forum te zetten. ik laat het dus aan haar over wat zij wel of niet wil vertellen en aan wie. ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben van mijn kant.

19

jammerrrr

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

20

Vind t ook erg jammer.. Maar snap jou gedachte ook wel Brenda!
Hoop dat de oplossing hier toch komt te staan ;)

21

De oplossing is meer dan welkom  :Y

I'm not bossy, I just have better ideas...

22

Oplossing, niet in de zon laten staan, dan vervagen de kleuren :)

Gr. Madhuri

23

Weet je wat ik nou eigenlijk niet begrijp ..... waarom moet er zo geheimzinnig gedaan worden over zo'n simpele tip. Feitelijk hadden Joyce84 en Bommeltje hier ook al op toegespeeld en daarnaast is dit nou geen info die iemand de kop kan kosten.
Als alle tips die door een ander gegeven zijn niet hier op 't forum mogen komen, kunnen we de tent wel sluiten volgens mij. Veel van mijn kennis heb ik op workshops vernomen of op dit forum gelezen. Jammer dat er op deze manier tegenaan gekeken wordt. Volgens mij is dit forum destijds toch echt opgezet om met gelijkgezinden informatie uit te wisselen. Als we zo geheimzinnig gaan doen gaan we mijns inziens toch een beetje de verkeerde kant op.

Enne ... tuurlijk kun je dit opvatten als kritische noot, maar ik bedoel dit meer als vraag. Misschien zit er een reden achter, maar op dit moment begrijp ik 't gewoon niet.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

24

Same here,

soms wordt er zo geheimzinnig gedaan dat het lijkt of het gaat om toegangscodes voor het Pentagon o.i.d. Mensen, we maken alleen maar taarten, hoor!

Jacqueline

25

Bommeltje had er ook een oplossing op het forum gezet hoor.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=83778
Zoekfuncties kunnen handig zijn....