1

Onderwerp: een vraagje over blauwe toef

hallo allemaal

ik heb nog maar 3 taarten gemaakt. en begin het aardig onder de knie te krijgen.

alleen heb ik een vraag. wij hebben binnenkort een straatfeest, en ik wil een blauwe taart maken. en daarbij cupcakes. en dan wil ik zo'n toef erop. maar kan ik dat met botercreme doen? en kan ik er dan ikleurstof door heen doen. zodat het blauw wordt? of hebben jullie anderen tips

dankje

2

Re: een vraagje over blauwe toef

Zelf zou ik meringue bc maken en dan inderdaad wat blauwe kleurstof toevoegen, de meringue bc is witter qua kleur waardoor de blauw mooier wordt dan gewone bc (deze is wat geler, waardoor blauw wat groener wordt)en ook qua smaak is deze erg lekker

3

Noëllie schreef:

Zelf zou ik meringue bc maken en dan inderdaad wat blauwe kleurstof toevoegen, de meringue bc is witter qua kleur waardoor de blauw mooier wordt dan gewone bc (deze is wat geler, waardoor blauw wat groener wordt)en ook qua smaak is deze erg lekker

okee dankje! ja ben nog niet zo slim in dit soort dingen, maar kan er dan ook nog een smaakstofje door. of hoeft dat niet?

4

Heeft niks met slim zijn te maken, je kunt gewoon niet alles in 1 keer te weten komen, ik weet zelf ook nog lang niet alles, ik leer iedere keer als ik op het forum zit weer nieuwe dingen/tips  ;)
De smaak van meringue bc is op zich al heel lekker, ik zou hem maken en proeven en dan kun je er altijd nog een smaakje doorheen mixen, succes ermee en trouwens welkom op dit forum

5

dankje!

6

dankje!

7

Ook al heb je je antwoord, heb toch even de titel van je topic wat meer inhoud gegeven :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

ja daar ben ik ook nooit zo goed in titel namen verzinnen:P

reken dan trouwens wel op blauwe tongen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

serieus???:O