1

Onderwerp: Bakken met cake of biscuit

Hoi,

Ik ben helemaal nieuw in het wereldje van taarten bakken maar werd enthousiast door het boek Taart!

Nu zie ik dat hier wordt gebakken met biscuit ipv cake wat dus alleen maar gebruikt wordt in het boek.

Is biscuit ook lekker als je dit bv vult met botercreme en je een keer geen zin hebt om te bekleden of kun je dan beter met cake werken?

Hoop dat jullie tips hebben :P

Veel groetjes
Chantal

2

Re: Bakken met cake of biscuit

Als je alleen 1 x botercreme ertussen wil doen en niet wil bekleden, zou ik voor cake gaan. Aan biscuit zit veel minder smaak en is slapper.

Groet, Jolanda

3

Kan ik er dan iets tussen doen wat wel lekker is icm de biscuit zonder bekleden??

4

Tantie-taart schreef:

Kan ik er dan iets tussen doen wat wel lekker is icm de biscuit zonder bekleden??

Tuurlijk kan dat. Ik zou 'm zelf "rijker" vullen. Welke smaak je lekker vindt, dat is persoonlijk. Het smaakt natuurlijk niet verkeerd als je alleen bc ertussen doet, maar als je vraagt beter biscuit of cake, dan heeft cake meer smaak van zichzelf. Biscuit vraagt om toevoeging van smaak. Je kan ook bijv. verkruimelde koekjes toevoegen aan de botercreme, dan geef je het meer smaak (bijv. bastonje, speculaas, oreo, bokkepootjes).

Groet, Jolanda

Jol321 schreef:
Tantie-taart schreef:

Tuurlijk kan dat. Ik zou 'm zelf "rijker" vullen. Welke smaak je lekker vindt, dat is persoonlijk. Het smaakt natuurlijk niet verkeerd als je alleen bc ertussen doet, maar als je vraagt beter biscuit of cake, dan heeft cake meer smaak van zichzelf. Biscuit vraagt om toevoeging van smaak. Je kan ook bijv. verkruimelde koekjes toevoegen aan de botercreme, dan geef je het meer smaak (bijv. bastonje, speculaas, oreo, bokkepootjes).

Hoi,
Ik vind juist dat met cake je taart veel zwaarder valt als met biscuit.
Je kunt je botercreme ook nog smaak geven met bijv. een essence. Let wel: met een essence heb je maar weinig toevoeging nodig.