1

Onderwerp: Icing met kristalsuiker

Hallo,
ik wil royal icing maken maar heb niet genoeg poedersuiker in huis. Kan ik het ook op de manier maken waarop je meringue maakt dus eiwitten verhitten au bain marie en daarin kristalsuiker oplossen en dan stijfkloppen?
Zoja, heb ik evenveel kristalsuiker nodig als poedersuiker?
Hoop dat iemand me een antwoord kan geven want ik kan met een slapende baby thuis niet meer naar de supermarkt voor poedersuiker...

Life is what you bake it.

Re: Icing met kristalsuiker

Ik heb het ook een keer gedaan bij gebrek aan poedersuiker maar ik kreeg er geen mooie bc van. Hij smaakte prima en ging ook goed hoor maar ik bleef ook na ik weet niet hoelang verhitten, toch kristallen houden en dat smeerde niet zo mooi af.

Je zou ook de suiker in een keukenmachine kunnen gooien, dan wordt het ook poedersuiker-achtig

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

Taartentruus mijn meringue botercreme wordt juist veel zachter en gladder dan de 1:1 doordat de suiker helemaal is opgelost.
Maar goed, ik wil nu dus geen bc creme maken maar icing.
Keukenmachine heb ik niet dus zelf poedersuiker maken gaat niet lukken...

Life is what you bake it.

4

Je kan voor het stencilen ook botercreme gebruiken. Heb ik net ook geschreven in het freubeltopic maar dat heb je vast nog niet gezien en het gaat toch ook een beetje om de techniek.
Zie ook de review over stencils van His!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5 Laatst bewerkt door Annekehil (21-08-2010 20:48)

Ik zou het gewoon proberen. Het zou alleen wel kunnen dat er teveel lucht in komt waardoor je icing gaat 'brokkelen'. Maar goed het is het proberen waard lijkt me  :think: .

Wat wil je trouwens met de icing doen?